• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan jag eftermontera en back censor till min Pioneer konsoll i husbilen?

ÅterPåväg

HBK Medlem
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
18919
Medlemskap
2025
Hejsan
Jag har en Rapido 2016 med en Fiat motor där de ingår en back kamera pioneer men den saknar krock censor !

Är de någon som har tips om jag kan montera in en en censor för avstånd till hinder,mest då jag ska backa
Visst heter de krock censor ?

Husbilen är 7.5 meter så de hade varit så stor hjälp då jag ska backa och hade varit smidigt att montera i den jag redan har eller måste jag köpa en helt ny?
Tacksam för tips av dig som är mera kunnig än mig

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Hej…jag har monterat trådlösa censurer till våran hymer på fram kofångar…det gäller att hitta uta som är lodrätt att få rätt vinkel att sensorer inte peka för högt eller lågt….beställde från Parkeringssensorer hos Loh Electronics AB. i Örebro
Det gäller att hitta ström källa till det att inte störa bilens ”canbus” systemet.Till min bil tog jag ström från p ljuset för att den är inte bilens ordinär el.

Obs! Jag läste efteråt att du vill koppla till din radio det går inte det som jag föreslog!

Senast ändrad:
Toppen