Har blivit med ny husbil. Denna har tryckvattensystem till skillnad från min förra husbil som hade dränkpump. Skulle fylla vattentanken för första gången idag men det blir mottryck och vattnet flödar tillbaka ut ur påfyllningshålet igen.

Med de två avtappningskranarna på tanken öppna kunde jag fylla tills vattnet var vid den övre av dem, 1/3 av tanken, men sedan blev mottrycket för stort.

Tanken har aldrig varit fylld förut, ny bil som levererades med tom tank.
Testat med pumpen på och av, kranarna öppna och stängda, körde till och med sidan med påfyllningen upp på nivåklossar så hela bilen lutade, men inget verkar hjälpa.
Tar tacksamt imot tips på vad som kan vara fel.
En annan vatterelaterad fråga:
Fick med en duschslang till utedusch-uttaget i garaget, men är det rätt koppling på den för uttaget? Verkar inte riktigt passa.

Med de två avtappningskranarna på tanken öppna kunde jag fylla tills vattnet var vid den övre av dem, 1/3 av tanken, men sedan blev mottrycket för stort.

Tanken har aldrig varit fylld förut, ny bil som levererades med tom tank.
Testat med pumpen på och av, kranarna öppna och stängda, körde till och med sidan med påfyllningen upp på nivåklossar så hela bilen lutade, men inget verkar hjälpa.
Tar tacksamt imot tips på vad som kan vara fel.
En annan vatterelaterad fråga:
Fick med en duschslang till utedusch-uttaget i garaget, men är det rätt koppling på den för uttaget? Verkar inte riktigt passa.