tårtprinsen
HBK Medlem
Har precis köpt en Peugot J5 dieselturbo 1990. När är bytesintervall på kamrem?
Mvh
Tårtprinsen
Mvh
Tårtprinsen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vet du när det byttes förra gången?Har precis köpt en Peugot J5 dieselturbo 1990. När är bytesintervall på kamrem?
Mvh
Tårtprinsen
När det inte finns någon verifiering på föregående byte måste du byta direkt, annars kan det bli dyrt!Nopp har talat med tidigare ägare ingen som vet. Tänkte kolla på den byta om så behövs.
Vid vilka miltal skall man byta nästa gång?
Peugeot J5 Td hade väl Peugeotmotor med kamrem?Som sagt innan, vet du inte när den är bytt senast så hjälper det inte att veta bytesintervallen. Sen beror det på vilken motor du har i bilen Psa/Fiat. Överliggande kam på Fiat motorn som kräver byte runt 5 år 10.000 mil har jag för mig.
Peugeot motorn var både rem o kedja har jag för mig, kräver inte byte lika ofta. Var ju underliggande kamaxel på den motorn. Du kan nog ha vilken som i din bil, vart Fiat i alla nån gång på 90 talet men kan ha vart när det blev 2,8 motorer.
Ska du ha kvar bilen så byt rem.
Hej Topaz. jag har peugotmotor, tack för svar. Ska kolla.Som sagt innan, vet du inte när den är bytt senast så hjälper det inte att veta bytesintervallen. Sen beror det på vilken motor du har i bilen Psa/Fiat. Överliggande kam på Fiat motorn som kräver byte runt 5 år 10.000 mil har jag för mig.
Peugeot motorn var både rem o kedja har jag för mig, kräver inte byte lika ofta. Var ju underliggande kamaxel på den motorn. Du kan nog ha vilken som i din bil, vart Fiat i alla nån gång på 90 talet men kan ha vart när det blev 2,8 motorer.
Ska du ha kvar bilen så byt rem.
Ja, och det är väl den motorn som det sitter två kamremmar i ev. Är inte helt säker på årsmodeller, men det är ju första generationens chassi och en Peugeot. Sitter det en vacuumpump uppe på växellådan som drivs av en axel från motorn så bör det vara den med två kamremmar.Peugeot J5 Td hade väl Peugeotmotor med kamrem?