F
F.d. 1883
Guest
Kölis, du som är allvetande vad det gäller mekanik!
Min gamla Volvo 245 GLE 2.3 -89 börjar se lite sämre ut och jag vet inte om jag vill kosta på ett kamremsbyte på den, miltalet nu är straxt över 24.000 mil!
Förra gången det gjordes så byttes vattenpump,spännhjul samt alla remmar naturligtvis.
Kan jag helt enkelt skita i bytet av rem och köra tills jag tröttnar på bilen, för på Volvo blir det väll inte närkontakt mellan ventiler och kolvar?
Vore ju bra om den höll ett antal tusen mil till, av ren snålhet!
Min gamla Volvo 245 GLE 2.3 -89 börjar se lite sämre ut och jag vet inte om jag vill kosta på ett kamremsbyte på den, miltalet nu är straxt över 24.000 mil!
Förra gången det gjordes så byttes vattenpump,spännhjul samt alla remmar naturligtvis.
Kan jag helt enkelt skita i bytet av rem och köra tills jag tröttnar på bilen, för på Volvo blir det väll inte närkontakt mellan ventiler och kolvar?
Vore ju bra om den höll ett antal tusen mil till, av ren snålhet!