• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kamremsbyte Jönköping?

S

StorDansk

Guest
För nåt år sedan (eller mera) dök det upp en kille på forumet som sa sig vara expert på just kamremsbyte och talade
även om vad det ska kosta för ett sådant arbete, han hamnade även i företagsforum och lämnade bra priser
till medlemmer, hitter inte företaget under företagsforum, det börjar bli dax att byta nu! :mad:

Tacksam om någon kommer ihåg, ska sedan räkna om en resa på 12 mil gör det värt besväret.

Hälsningar Finn Virkman

F

F.d. 27056

Guest
Sv: Kamremsbyte Jönköping?

Hej.
Båges bilmek AB på skiffervägen 6 i Jönköping ( G.A flygfältet).
Kamremsbyte och generatorrems byte för 1 månad sedan, betalade 4200 KR....har en FIAT - 00 2.8 Turbo diesel.
Det var väldigt billigt tyckt jag. Dessutom väldigt trevlig personal.

S

StorDansk

Guest

Hej, då har vi samma bil, fick nyss pris i Mjölby, dock utan generatorrem,
Autoexperten verkstad Mjölby 3236:- vet inte vad det kan skilja med generatorrem,
lärde mig alldeles nu att inte min vattenpump är kamremsdriven :)
hade fantiserat om priser på 7-8 tusen, så det var ju positivt!

F

F.d. 50069

Guest

Ja, grabbarna på AutoExperten i Mjölby har rätt pris! som jag har sagt förut så kanske ni hittar ännu billigare pris på våra husbilsjobb, men oftast ser man hur en del hugger till så man bleknar.
Att Bossing (som är en kanonverkstad :)) ligger lite högre kan jag förstå iom att de har större lokaler och mer folk som kostar!
Sen har ni nytta av Autoexpertens prislista som HBK har här på forumet under HBK rabbater. Det är ju långt för för många av oss att trassla till Mjölby, men det kan ju vara gött att vara lite påläst ;).

Toppen