• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kamprad går in i husbilsbranschen!

A

Amatören

Guest
Sv: Kamprad går in i husbilsbranschen!

Välj vilka ikealuckor, ikeabänkskivor, ikeamadrass osv du vill ha i husbilen... Ja varför inte, duger det i många hem så duger det väl i en bil man använder på helger och semestern.

Jag hade välkomnat en lite mer "budget" husbil givetvis funktionell med all nödvändig utrustning men inredningen behöver inte vara lyxigast möjliga.

Vi sitter och letar efter en lite nyare husbil nu och börjar tyvärr inse att man får två fabriksnya husvagnar + en ny bil att dra dom (en och en givetvis) för samma pris som en bättre begagnad husbil med några år på nacken.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Förmodligen kommer utbudet på begagnade husbilar att öka och därmed priserna att sjunka i takt med att räntekostnaderna ökar.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Undras om de levererar husbilarna i platta paket som man sedan själv får skruva ihop?

Vad skulle i så fall skillnaden vara mot hur det ser ut att i fungera idag?
jo just det, på Ikea får man ett LÄGRE pris för att skruva ihop sin produkt själv.
LFLMAO:D

B

brittsan

Guest

Undras om de levererar husbilarna i platta paket som man sedan själv får skruva ihop? :twitcy:

Gunnar /medlem
Haha ! Där jag jobbar tillverkas Billyhyllor.....Nu kanske det blir Billybilar:yes:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Gunnar!
Ursäkta jag kunde inte låta bli, Vadå " IKEA" Där behöver man inte """Be""" om ersättning för transport fram & tillbaka När något falerar, men hos husbilsfirman får man ""tigga & be, Rätta mej gärna om jag har handlat hos fel Husbilsfirma
Mvh.

Undras om de levererar husbilarna i platta paket som man sedan själv får skruva ihop? :twitcy:

Gunnar /medlem

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Vår första husbil trodde vi en längre tid var en Ikea-produkt, mycket skruvande och justerande. Så småningom insåg vi att det nog inte var Ikea som producerat den därför att de verktyg som var bipackade inte på långa vägar var anpassade till de lösa skruvarna mm.

Toppen