• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kallt i natt!

Peter & Annika

FD HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
6297
Medlemskap
2021
Sitter just nu och blickar ut över soluppgången på våran frostiga golfbana Brollsta. Vi har haft varmt och gott i husbilen i natt trots många minusgrader ute. Det kan nog ta ett tag innan frosten släpper så vi kan gå ut på en runda. Sen ställer vi av husbilen och lägger ner golfen för den här säsongen.

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kallt i natt!

Borde vara lite bättre glid på gräset med lite frost, eller?:twitcy:

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Kallt i natt!

Tog vår sista fågelskådarresa till Öland och fick lön för mödan men ont om husbilar i ställplatsen i Borgholm endast 5 bilar. Träffade Kaj från Karlskrona som satt ute och tog sig en öl trots minusgrader och det var rena sommarstämningen ett tag. Vi åkte hem redan 06:30 mot Linköping för att rensa ur bilen och tvätta och städa och sen packa in den i Julatäcket för att ta fram den 5 månader senare. Tack och adjö snart är det snö. PS kröp under bilen för att sträcka ihop täcket och bilen var som ny utan några angrepp men så åker vi inte vinter heller för att slippa slaskvattnet under alla skrymslen där det letar sig in och bildar sånt som man inte vill se. Åkte förbi Timmernabben och fyllde på gasolen för nästa säsong och det är både billigt och snabbt gjort så det kan jag rekommendera för dom som bor åt det hållet. Åtgång är 1,5 tuber per säsong ca 300:-/år det kan man inte klaga på, det blir bara som 3 ställnätter. Vi har övernattat 26 nätter i år och det är ett vanligt facit dom senaste 19 åren.

Toppen