Var ute med bilen första gången i år, kallt och sol.
På campingen fanns bara 10 amp stolpar (sista dagen upptäckte vi att det även fanns 16 amp, bra att veta till nästa gång) men i alla fall så körde vi värmen på 2an, 2000w.
Termostaten på 20 grader, vaknade tidigt då var temperaturen inne 14 grader, utetemperatur som lägst 13 grader. Trodde först att det var något fel någonstans, men ick så! I dag har jag fått lära mig att med 2000 w (10 amp) då kan man inte förvänta sig mer än ca 25 graders skillnad mellan ute och inne.
Med andra ord är det 10 grader kallt ute då blir det ungefär 15 grader inne!!!!
Misstänker man att det blir många minusgrader på natten då blir det till att starta gasolbrännaren så att den får hjälpa till!
Betänk åxså att vår Alde är av senaste modell, jag blev lite besviken, hade väntat mig mer av en svensk bil. Men man lär så länge man lever.
På campingen fanns bara 10 amp stolpar (sista dagen upptäckte vi att det även fanns 16 amp, bra att veta till nästa gång) men i alla fall så körde vi värmen på 2an, 2000w.
Termostaten på 20 grader, vaknade tidigt då var temperaturen inne 14 grader, utetemperatur som lägst 13 grader. Trodde först att det var något fel någonstans, men ick så! I dag har jag fått lära mig att med 2000 w (10 amp) då kan man inte förvänta sig mer än ca 25 graders skillnad mellan ute och inne.
Med andra ord är det 10 grader kallt ute då blir det ungefär 15 grader inne!!!!
Misstänker man att det blir många minusgrader på natten då blir det till att starta gasolbrännaren så att den får hjälpa till!
Betänk åxså att vår Alde är av senaste modell, jag blev lite besviken, hade väntat mig mer av en svensk bil. Men man lär så länge man lever.