• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kall saft

Cizzie69

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14143
Medlemskap
2024
Vill gärna ha kalldryck i kylskåpet. Men tycker att PET-flaskor är så tråkiga. Vad har ni saft mm i som inte läcker? Har letat som en tok men allt jag hittar inget som kan ligga ner i kylskåpetet.
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Kall saft

SAFT ??? !

Jag är så gammal så jag anser att saft innehåller på tok för mycket socker.
Alltså blir det endast destillat och jästa drycker som eventuellt förvaras svalt.

Ha de ni som nyttjar detta söta Fluid.
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kall saft

Vi brukar ha vanligt vatten i en flaska i kylskåpet.
Tycker det är bättre för då har man både vatten o kall saft om man vill. Spar plats.
 

Cizzie69

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14143
Medlemskap
2024
Sv: Kall saft

Ni använder alltså vanliga PET-flaskor. Hade velat ha en snygg tillbringare eller något annat som inte läcker.

Sedan frågan om saft.... Som småbarnsförälder har man gärna lite saft färdigblandat. :)
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Kall saft

Alla får väl dricka vad den vill tycker jag. Själv är jag nykterist.

Vill du ha lite tjusigare PET-flaskor är faktiskt inte rådet med flaskor till kolsyremaskiner så tokigt, dom kan vara riktigt prydliga. Det är PET-flaskor det med, men dom är gjorda för att hålla lite längre (3 år för att vara precis) och har lite trevligare design.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Kall saft

Jaa, kolsyremaskinsflaskorna tål väl egentligen maskindisk dom också, men eftersom dom inte vet vad folk har för diskmedel och temperaturer i sina maskiner så är det inte tillåtet i maskinen, för degraderas plasten kan dom flyga i luften när man trycker i koldioxiden (ganska höga tryck). Men tupperwareflaskorna är säkert billigare också, Sodastreams stora 1-litersflaskor kostar runt 200 spänn för tre stycken.
 
Toppen