• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kaffebryggare 12 wolt

F

F.d. 55335

Guest
Hej,
Finns det någon som vill köpa vår 12 volts kaffebryggare. Endast använd 3 gånger. Totalt värdelös. Något för dig som inte har bråttom och som älskar ljummet kaffe. 4 koppar tar ca:20 min eller 3 mil. Har bytt upp mig till en 220 volt som bara kostade 700 kr och är superbra
. :twitcy:DSC01064.JPG

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Kaffebryggare 12 wolt

Hej,
Finns det någon som vill köpa vår 12 volts kaffebryggare. Endast använd 3 gånger. Totalt värdelös. Något för dig..............................
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nej tack :D. Men jag måste fråga dig om du har kollat spänningen när den har varit igång. Har du haft den inkopplad på ett ciguttag? De drar så mycket ström så man behöver korta av originalkabeln och koppla in den direkt på bodelsbatterierna för att de skall hoppa igång något så när. Då brukar de funka skapligt, men ändå så tar de ju lite oförlåtligt mycket ström för att det skall vara roligt i längden.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 2577

Guest

Kan kanske användas som doppvärmare i ett mobilt akvarium? Lycka till med att hitta en köpare. Du har ju även hittat de bästa argumenten.
Leffe

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Haha

Jag har en exakt likadan. Använd en gång, eller snarare försökt att använda en gång. När väl vattnet hade behagat att masa sig genom maskineriet och kaffet för att slutligen landa i den s.k. termosen var det lagom varmt för att svalka en ljummen sommardag.

En riktig skitbryggare. Dyr dessutom. Jag mailade faktiskt Waeco förut och frågade om den skall vara så kass. " Vi har sålt massor och ingen har klagat" var ungefär svaret jag fick..

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

jag tycker ni skall ordna en kurs i att brygga kaffe utan kaffe bryggare det är faktiskt myckey roligare och går snabbare gasolen är till för att användas.

glad penrionär med husbil men ingen kaffe bryggaer.

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

Haha

. Dyr dessutom. Jag mailade faktiskt Waeco förut och frågade om den skall vara så kass. " Vi har sålt massor och ingen har klagat" var ungefär svaret jag fick..

Om ingen klagat på alla dom sålt så måste ju ni ha fel på era,då kan ni väl få nya sådana som han sålt som ingen klagat på..

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Om ingen klagat på alla dom sålt så måste ju ni ha fel på era,då kan ni väl få nya sådana som han sålt som ingen klagat på..

Kruxet är ju att alla som de redan sålt och ingen klagat på är ju redan sålda:D

Skämt åsido, jag tror bryggaren "fungerar". Det kommer kaffe till slut om än efter väldigt lång tid och är enligt mitt tycke alldeles för kallt och helt odrickbart efter en droppe mjölk.

Utvecklarna på Waeco har säkert en annan uppfattning. Hade det funnits EU regler för hur varmt kaffet skall vara för att det skall få kallas kaffebryggare hade den nog sålt under ett annat namn som t.ex. platsupptagningsmaskin.

F

F.d. 53012

Guest

Lika effektiv som hårfön 12V som min hustru säger blås på mig så är det högre torkeffekt. Nej 12 v är ingen hitt att brygga kaffe på, har haft en och den slängde jag i väggen efter att väntat 30 minuter på 2 koppar kaffe.

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

En märklig konstruktion!
Hur man skall kunna brygga kaffe med en effekt på bara 200W är en gåta.
Effektbehovet för en effektiv bryggare startar snarare på det fyrdubbla men då blir strömåtgången så stor att installationen blir problematiskt.
Lika vettigt som en hårfön på 12V.

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

:twitcy: Vi har en likadan, använde den nog 3 gånger också, och håller med om att den är värdelös.
Man måste planera in kaffedrickandet i god tid i alla fall.

F

F.d. 4735

Guest

Hej!
Vi köpte en kaffebryggare (12 volt)på Jula ifjol,satte man på den på kvällen innan så fick man fesljummet kaffe på morgonen efter,vi tröttnade på det och lämnade tillbaka skiten och fick pengarna tillbaka,väl i butiken fick jag se att det var sista dagen det gick att få pengarna tillbaka,tur!
Mvh.Ulrik :twitcy:

F

F.d. 29942

Guest

Hahahaha, det här var nog den roligaste annonsen jag läst, fick mej ett gott skratt! Men jag är inte heller intreserad, har lite mer bråttom än så på morgonen och jag vill ha det varmt.
Hälsn. Plingis!

Toppen