• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabel till startbatteriet

F

F.d. 25454

Guest
Hej, jag har en Iveco 35.10 -93 förutom de två grövre vanliga kablarna som är anslutna till startbatteriet så hittar jag en något klenare (ca6mm2) som verkar ha lossnat, problemet är att jag är osäker till vilken pol den ska anslutas +/-, finns det någon på forumet som kan lösa mitt problem. (kabeln är märkt 8885 eller nått liknande, väldigt små siffror;))

/Mats E

Linus-sweden

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12350
Medlemskap
2024
Sv: Kabel till startbatteriet

Normalt sett så brukar det sitta fler kablar ansluna på plus än minus. ...
Följ kabeln och kolla vart den går, det är det säkraste! Har du något som inte fungerar?? Något borde sakna ström/jord.... Har inte suttit någon gamal fast biltelefon/larm som är bortplockat??

F

F.d. 25454

Guest

Nja, det är som jag bedömer en orginalkabel inte någon extra utrustning som är eftermonterad, och för att slippa följa kabeln genom alla kabelstammar så tänkte jag att det kanske finns någon med den här bilmodellen som kan lösa frågan om vilken pol som kabeln ska anslutas till.
Det som inte verkar fungera riktigt är hastighetsmätaren och solenoiden som öppnar och stänger bränsleflödet på diselpumpen.

F

F.d. 25454

Guest

Det är en mörkgrön kabel som övergår i en ljusgrön innan den försvinner in i kabelstammen som går till styrboxen under förarsätet...

Toppen