• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabel till EBL 226+ovp??

F

F.d. 30254

Guest
Hejsan.
Har suttit och kollat i detta forum under solceller och EBL boxar men hittar inte nått om vart man kan köpa en kabel som går från EBL blocket och till batterierna.
Idagens läge har jag solceller som enbart laddar Bodelsbatterierna men fick redan på att man kunde koppla en kabel som gör att även startbatteriet laddas av solcellerna. Ebl blocket sköter växlingen av vad som ska laddas.

Men det ska monteras en kabel som ska in på plinten i EBL blocket. Ringat in den med en röd ring på bilden. Allt verkar vara förberett men kabeln saknas.

Vet nån om vart man kan få tag i en sådan kabel?
Mvh
jocke.

Bilagor

• IMG_0879.jpg
    IMG_0879.jpg
    963,4 KB · Visningar: 34
  • IMG_0878.jpg
    IMG_0878.jpg
    1 MB · Visningar: 25

janne.lj

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
7830
Medlemskap
2025
Sv: Kabel till EBL 226+ovp??

Jag köpte min regulator på 24volt där var alla sladdar med och de funkar perfekt
Laddar bodelsbatterierna och batteriet till motorn

24 volt

Regulatorn heter LR 1218 solcellsregulator för husbil/husvagn
[LR1214] 895,00kr

F

F.d. 30254

Guest
Sv: Kabel till EBL 226+ovp??

Suveränt!!
exakt en sådan kabel är det jag är på jakt efter. :)

Fått kontakter till en firma, Skokloster husbilar i Bålstad som ev, kan fixa bara kabeln så man slipper köpa hela paketet.

Tack för tipset!!!!
//jocke

Toppen