• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

KABE Varning för fuktskador!

F

F.d. 983

Guest
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Vingen3

Om man inte redovisar och kan verifiera uppgifter som läggs in på hemsidan utan man kommer med påståenden som fortfarande skapar oro och undran från dom i detta fall Kabeägare så tycker jag att man inte skall skriva någoting alls.
Jag påstår att hela denna historia är påhittad om man inte visar varifrån detta kommer,
tanken med att upplysa var och en när problem uppstår är mycket god, men det foruttsätter att informationen stämmer med verkligheten och blir man ifrågasatt om något oberoende vad det gäller måste man kunna bevisa att man har rätt, det räcker inte att svara med några kryptiska ord som får en att tro att vedebörande är anställd på fabriken, löjligt tycker jag.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Berra60

"men det foruttsätter att informationen stämmer med verkligheten och blir man ifrågasatt om något oberoende vad det gäller måste man kunna bevisa att man har rätt, det räcker inte att svara med några kryptiska ord som får en att tro att vedebörande är anställd på fabriken"

Att ha insikt i något behöver inte vara det samma som att man är eller varit anställd själv inom en verksamhet.

Nu tänker inte jag sitta på detta forum och "slänga käft" med en person som inte läser vad jag skriver, som liksom strudsen sticker huvudet i sanden.
Om sedan Berra60 tycker att jag är löjlig eller inte det bekommer inte mig det minsta det kan jag leva med.

Jag har ingen som helst anledning att sprida falska rykten om ex. KABE inte det minsta,
Men det borde väl vara intressant att få upplysningar från de som nu delgivit andra på detta forum vad som kan var bra att se upp med sedan må det vara villket märke av HB som helst, precis som tråskaparen i vad jag tror all välmening ha gjort.

Att då gå i aggresivt svaromål på det kan kanske faller under löjligt.

Därmed är mitt bidrag till denna tråd avslutad.
Tack
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Men det borde väl vara intressant att få upplysningar från de som nu delgivit andra på detta forum vad som kan var bra att se upp med sedan må det vara villket märke av HB som helst, precis som tråskaparen i vad jag tror all välmening ha gjort.

Jag förstår inte varför detta uppfattas negativt, alldenstund trådskaparen äger en bil av samma märke.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Jeg ser starten på tråden i samme klasse som om jeg skulle gi et generellt råd til de som spekulerer på en eldre N-B Flair å sjekke om gulvet i garasjen er blitt byttet/reparert.

Problemet gjelder alle modeller opp til 2007 modelen - orginalgulvet hadde innvendigv en tynn plywood kledd med et gråmelert plastskikt, i hjørnene bak i garasjen oppstår det kondens om høsten som trekker inn i den plywoodkvaliteten de benyttet og gradvis ødela denne. Biler som ble fulgt opp med tetthetskontroll fikk nytt epoksy gulv fra fabrikken som en del av garantien. Men en vesentlig sak - dette er ikke en strukturell skade, bare kosmetisk.
 
F

F.d. 983

Guest
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Vingen3

Jag har läst och begrundat dina inlägg men förstår inte varför du lägger dig i vad Orvar skriver, du har inte någon gång nämt att inlägget kommer från dig men du har försvarat detta, så som jag uppfattar det tar du kanske på dig andras roller för att ha något att skriva på hemsidan. Jag betackar mig för sådana medlemmar som inte har något att tillföra utan hänger sig på andras inlägg.
Vi som medlemmar i Husbilsklubben har rätt att ifrågasätta inlägg och kräva svar från den som gjort det, men så blev det inte i detta fall.
Jag själv arbetar både med återförsäljarna och fabrikanten det var därför jag ville veta vad Orvars inlägg kommer ifrån inte att föra en dialog med en annan medlemm som kallar sig för Vingen3.
Jag upplever att man kastar skit på Kabe och märker en avundsjuka mot fabrikatet, kanske det är för dyrt för många (vilket gärna nämns) men fabrikatet har en mycket god standard och det är det man betalar för.
Alla Husbilar är tyvärr behäftade med fel oberoende fabrikat och pris och det är vi alla medvetna om men problemen som vi skriver om skall stämma överens med verkligheten, det är inte för mycket begärt.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Jag har läst och begrundat dina inlägg men förstår inte varför du lägger dig i vad Orvar skriver:confused:
Jag hade för avsikt att avsluta "dialogen" på denna tråd men känner att jag måste går i svaromål till Berra60.
Har inte med ett ord "lagt mig i" vad Orvar skriver, men väl deltagit i dialogen på tråden utifrån de fakta som jag har, och sedan besvart Berra60 ifrågasättande av det jag skrivit, inget annat.

Vad jag vet så är detta ett öppet forum, det jag eller någon annan skriver kan också andra läsa och svara och ge synpunkter på.
Om nu Berra60 inte är bekväm med att jag eller möjligen någon annan skall lägga sig i vad Berra60 skriver utan vill ha en enskild dialog med Orvar, ja då finns det faktiskt något som kallas Personligt meddelande, Berra60 kan då föra en dialog med Orvar utan att vi andra behöver ta del av detta-

Att ex. inte mina inlägg faller en medlem i HBK på läppen kan väl knappast utgöra ett skäl till att jag skall uteslutas från HBK av den anledningen.
Dessutom skriver inte jag att jag talar för en stor grupp vilket Berra60 gör när Berra60 säger sig tala för "alla KABE-ägare" med vilket mandat då?


Dessutom kan det kanske vara intressant för andra och mig vilket mandat Berra60 har av HBK,s styrelse att avgöra och eventuellt utesluta medlem som inte har samma åsikter som Berra60?

Sedan finns möjligheten för alla, även Berra60 att helt enkelt strunta i att besvara inlägg som Berra60 anser icke relevanta eller löjliga.

Ja det var det "hele"
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.293
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Det blev mycket diskusion om formsaker i denna tråd.
(eller pajkastning om man så vill)

-Är inte det mest intressanta att de tre första inläggen i denna tråd speglar fakta?
-Är det någon som bestrider faktainnehållet i de tre första inläggen?
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Det finns medlemmar som jag känner som har haft det fel som Orvar skriver om.

Tyvärr vill de nog inte gå in och skriva om detta här pga de agresiva påhopp som de får utav vissa Kabe ägare.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Det blev mycket diskusion om formsaker i denna tråd.
(eller pajkastning om man så vill)

-Är inte det mest intressanta att de tre första inläggen i denna tråd speglar fakta?
-Är det någon som bestrider faktainnehållet i de tre första inläggen?

Nej nte i dom tre första inn läggen från orvar och honda 59, men när vingen skrev att det har varit hela nittotalet det var då jag tvivlde på fakta och det skrev jag oxå att på 80 talet hade dom fuktproblem, jag har följt Kabe sedan 1977 och vet lite om hur det förhåller sig med när han skrev att det har fortsatt på hela nitti talet det var då jag började tvivla på sanninghalten, är du nöjd med det svaret så du slipper att fundera på det längre.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.293
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: KABE Varning för fuktskador!

är du nöjd med det svaret så du slipper att fundera på det längre.

Ja jag är nöjd över att vi kan fastslå att Kabe husbilar årsmodell 2007 till och med 2009 har en felaktig tätningsmassa från fabrik.

Om jag funderar på detta, nej!
Jag skulle aldrig sätta mig i en sådan situation att jag ägde en.
 
F

F.d. 21685

Guest
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Citat

"Jag skulle aldrig sätta mig i en sådan situation att jag ägde en"

Underbart, nu måste denna tråd ta slut... Tack!:wink:

En tråd som börjar så bra, med tips för vissa att kolla upp......men sen:wub:

Till er andra : SLUTA BRÅKA!

//Mats
 

ORVAR

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2024
Sv: KABE Varning för fuktskador!

ORVAR här!
Ursäkta att jag inte har besvarat påhoppet ifrån ``Berra60´´ tidigare.

Som framgår av mitt första inlägg har jag själv en KABE (750 WT). Detta sedan 5 år tillbaka utan några större problem.Bilen är vinteruppställd utomhus varför jag naturligtvis blir intresserad av att få information direkt ifrån KABE vad problemen består i som drabbat min granne och om problemet även innefattar min modell. (-06) Jag var i kontakt med KABE Support samma dag som jag skrev inlägget!

Några dagar senare fick jag ett mail ifrån en medlem i KABE Husbilsklubb. Detta återgavs oredigerat och i sin helhet i inlägg nr2! Informationen om garantins längd kan säkert vara värdefull för någon eller några!

Jag utgår ifrån att syftet med Husbilsklubben är att vi skall informera varandra om saker som påverkar vårt liv som husbilsägare bla genom den typ av information som nu tydligen vållat debatt.

Vidare är jag fullständigt övertygad om att teknik- och marknadsavdelning på KABE noggrant följer vad som sker på Husbilsklubbens forum. Därigenom har man alla möjligheter att ge en korrekt information till ägarna av KABE husbilar. Jag utgår ifrån att om allvarliga problem, som exempelvis berör säkerhet, skulle uppstå med produkterna är man dessutom skyldig att informera användarna och att vidta åtgärder. När det gäller övriga problem handlar det självfallet om good-will även om garantitiden gått ut!!

Avslutningsvis vill jag betona att mina kontakter med KABE Support genom åren varit mycket goda och jag har alltid fått korrekt och vederhäftig information ifrån dem.

Hälsningar ORVAR
 
F

F.d. 55321

Guest
Sv: KABE Varning för fuktskador!

Tack Orvar för din upplysning. Vi har en 08 modell så den bör kollas. Är nu i Spanien så det blir att kontakta Kabe för ev. omtätning i då vi kommer hem i vår. Ha de bra och stort tack än en gång.
 
Toppen