• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe Royal TM 700GB?

tommycoach

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
10971
Medlemskap
2025
Någon här på forumet som har någon erfarenhet av denna husbil? Tacksam för reflektioner över vad ni tycker?

F

F.d. 55370

Guest
Sv: Kabe Royal TM 700GB?

Finns inget negativt alls att säga om denna förträffliga bil som även är avsedd för vinterbruk.:yes::yes::yes:

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Detaljgranska möbler och kökslådor, luckor osv.

Jämför sedan med en Dethleffs, Rapido, Chartago på motsvarande punkter.

Min slusats är att Kabe bilarna inte på långa vägar levererar byggkvalitet i fårhållande till priset. Det är samma grejor som i husvagnarna.
(I vår Kabe ramlade besticken ur besticklådan då botten blev utsliten pga gladpacks tunn lådbotten av plast)

Det är dessutom endast marknadsföring som gör Kabes halvintegrerade bilar till vinterbilar.
Det är ju endast ett draperi mellan den kalla, oisolerade hytten och bodelen!

Det är en bil med träreglar i konstruktionen, det finns bilar som har självbärande kaross utan trä.

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023

Gör som Wintercamper säger jämför.Då kommer du att finna att du i förhållande till priset får mer för pengarna om du väljer KABE.Mycket som är extra på nämnda bilar är standard på KABE.700 serien är väl lite enklare i sin utrustning men det du behöver finns.Har min 5:te KABE så lite erfarenhet finns.Lycka till välj rätt

Toppen