• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe Group informerar marknaden

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kabe Group informerar sina aktieägare konsekvenserna som rådande situation föranlett.

Den tidigare aviserade utdelningen på 2 kr per aktie dras tillbaka, samtidigt meddelar man att produktionen kommer att stängas i 2 veckor kring påsken. Detta skall läggas till redan genomförda förändringar som t.ex. bemanning.

DRAR IN UTDELNINGSFÖRSLAG FÖR 2019 | Placera
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Husvagnsbolaget Kabe beslutar att dra tillbaka det tidigare kommunicerade utdelningsförslaget om 2 kronor per aktie.Det framgår a
www.avanza.se
www.avanza.se

Först kom den orättvisa beskattningen på husbilarna, sedan Coronaviruset, det är inte lätt att vara en husbilstillverkare i Sverige idag.

TommyD
 
W

Weckman

Guest
Tuffa tider tyvärr.
 
Senast redigerad av en moderator:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kan inte begripa att dom inte behåller utdelningen det var det för 2019.?

Deras egen förklaring; —För att säkerställa att KABE-koncernen står stark i nuvarande omvärldsläge och kan agera utifrån en styrkeposition framgent, har styrelsen idag beslutat att dra tillbaka det tidigare kommunicerade utdelningsförslaget till årsstämman den 12 maj 2020 på 2:00 kr per aktie.

För mig låter det som ett mycket förnuftigt och framtidsinriktat beslut.

TommyD
 
S

Sören-6830

Guest
Kabe är ju definitivt inte ensamma om att inte göra någon utdelning, hittills är det ca 50 börsföretag som gör samma sak, alternativt skjuter upp utdelningen. Och fler lär bli. Klokt, tycker jag, företagen kan ju komma att behöva medel för att klara sig ur Coronakrisen något så när. Och skulle man behöva använda sig av regeringens kriskassa skulle det rimma illa att samtidigt dela ut pengar till ägarna.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Den senaste informationen om KABE har jag lagt in under den nya rubriken NOTISER på första sidan, som skall vara vårt ”notice board”, för de senaste korta nyheterna.


TommyD
 
Toppen