• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe 810LGB

Blåsut

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
3976
Medlemskap
2021
Vi är intresserade av att köpa en Kabe810LGB men har inte sett den invändigt. Finns det nån i närheten av Enköping eller Västerås som har en och som kan låta oss titta på den. Vi har sett en 810LB men skulle gärna se garage varianten också.

Senast ändrad:

Carl-Axel

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: Kabe 810LGB

Kolla på Kabeklubben.se också.
Vi har en sådan bil och som vanligt verkar det som om man inte kollar allt vid leveransen så fungerar det inte. Det är lite för mycket för de som levererar bilen verkar det som. Alla bor ju inte granne med försäljaren. Vi fick nedslag på besiktningen en tvåa för att dom inte ställt in dimljuset, fick åka hem och göra justering-urkoppling eftersom det inte fanns tid att justera hos säljaren -sedan ombesiktning 290 kr , tog 5 min plus ett par timmar för hit och dit. (även handbromsen fick påpekande för att vara för klen)
Bilen är det inget fel på gott om utrymme men tyvärr alltför svagt chassi för 4500 kg som bara lastar några hundra kilo utöver leveransvikten, det är väl så med alla husbilar fina broschyrer ? Säljaren ville inte ens väga bilen vid leverans.
Jag börjar inse att husbilsbyggarna köper fel chassi för dessa tunga påbyggnader, sedan försöker återförsäljarna smyga ut bilarna.
/Carl-Axel

Toppen