• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

KABE 750

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025
Hej alla! Vi går i bytestankar och har fastnat för rubr. märke. Vi har tänkt oss en 750 men är lite osäkra på om det ska bli en B eller GB. Båda har ju långbäddar, B har lågt placerade och GB höga. Jag vill nog gärna ha det garage som GB har, tycker att B:s lastutrymme är för lågt, då jag helst vill ha cyklarna inombords. Någon som har egen erfarenhet av den ena eller andra modellen? Hör gärna av er! Tacksam för synpunkter på detta bryderi.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: KABE 750

Hej jag har ingen erfarenhet av B modellen jag har T- modellen med tolett bak, men dom båda B modellerna är likvärdiga med samma sov komfort samm sköna lång bäddar skillnaden är att i den ena går man rakt inn och häver sig i sängen guld värt, i den andra går man en våning upp men får samma komfort, när man var ung och glad kund man nog bo på ovan våningen men på äldre dar föredrar jag nedan våningen,

hur som helst vilken ni väljer så får ni en av marknadens bästa billar et köp som ni inte kommer att ångra.
lycka till.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Vi tänkte också från början att vi skulle ha en husbil med garage där vi kunde ha cyklar och golfklubbor. Men, det blev till slut en 750 T. Vi kom på att vi bara blir äldre och ville inte behöva klättra eller krypa. Två långbäddar är bäst för oss. Vi är för övrigt nöjda med valet av husbil.
V-backen :)

F

F.d. 8036

Guest

Jag skulle också vilja framhålla en T-modell, alltså toa och dusch bak.

Det ger en helt annan rymd i bilen när man inte ska ha toaenheten mitt i bilen. Det är en bra bil vilken som, lycka till med ert val.

Ta chansen att prova riktigt på ELMIA mässan och kom då gärna på torsdagen när det är mindre folk, alt. på söndagen efter 1400, då är det inte heller så många.

F

F.d. 53072

Guest

Vi valde efter mycken tänk en 750 GB.

Kriterierna var
-väldigt gott om lastutrymme ( läs jämfört övriga modeller),
-inget hängande på utsidan (läs cyklar/moped och därmed minskad stöldrisk och totallängd),
-en tydligare markerad sov- och dagdel ( läs två rum och mellanliggande kök).

Vårt val känns, även nu efter flera långa sverige- och europaresor, som helt rätt!
Många fördelar och endast en nackdel, att bädda tar någon minut extra.

Vi stormtrivs..
och vi får med allt vi vill samtidigt som det är lätt att hitta och plocka ut för användning vid behov.

J&R

Senast redigerad av en moderator:

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Vi har en Kabe 750 LXL och är jättenöjda med den. Hade en med långbäddar innan o toan längs bak, visst är den bra men köket uruselt. Kommer lite nya modeller nu på mässan kolla dom, vi fick 2012 katalog häromdagen. Har hittat en favorit som vi skulle vilja ha.

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Tack för synpunkterna! Idag skrev vi på för en 750 GB för leverans sent i höst. Vi har ungefär samma kriterier som janne w, men beslutsvåndan var mycket svår. Vi hoppas och tror att vårt val är det bästa för vår del.

F

F.d. 30004

Guest

Hej och grattis!

Vi går också i nybilstankar men är inne på en 750 LXL eftersom det är den enda som har fler sittplatser vid bordet. Vi tar gärna emot förslag på extrautrustningen. Behöver man reservhjul exempelvis och vad säger ni om automatlåda?

Hälsningar
Sven-Olof

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Vi tänkte också från början att vi skulle ha en husbil med garage där vi kunde ha cyklar och golfklubbor. Men, det blev till slut en 750 T. Vi kom på att vi bara blir äldre och ville inte behöva klättra eller krypa. Två långbäddar är bäst för oss. Vi är för övrigt nöjda med valet av husbil.

Inga problem med golfklubbor o vagnar + lite utemöbler i den ?

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej Kaj,
vi får plats med två golfbagar, utemöbler och en ganska stor grill. Vi packar det mesta från insidan eftersom det är lättast. Några vagnar har vi inte med. Jag använder alltid golfbil som jag hyr på plats. Valde en T-modell för att slippa krypa och klättra samt att få två sköna långbäddar. Minicyklarna hänger på högt upp där bak, vevas upp.

Toppen