• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe 750 wt -08

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025
Nu har vi varit ute med våran nya bil och testat.Kan bara säga att vi är hur nöjda som helst.Okay kaben är dyr till förhållande till andra bilar men vilken värme vi har och solcellerna ger ström till tv,n och belysning även efter 4 dagar och att veta att vi även kan använda bilen på vintern känns helt okay.Varför ha en bil i prisklassen en halv miljon och inte kunna bruka den året runt:) Känns helt okay att vi även har webasto och motorvärmare;)

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025
Sv: Kabe 750 wt -08

Nu har vi varit ute med våran nya bil och testat.Kan bara säga att vi är hur nöjda som helst.Okay kaben är dyr till förhållande till andra bilar men vilken värme vi har och solcellerna ger ström till tv,n och belysning även efter 4 dagar och att veta att vi även kan använda bilen på vintern känns helt okay.Varför ha en bil i prisklassen en halv miljon och inte kunna bruka den året runt:) Känns helt okay att vi även har webasto och motorvärmare;)

Och vad försöker du bevisa för dej själv när du säger att en HB för
en halv mille inte går att använda året runt ?
// Janne

F

F.d. 55374

Guest

Ja maj är ju en bra månad att testa värmen.
Går en Kabe som kostar en halv miljon inte
att använda på vintern?
Tommy R

F

F.d. 55374

Guest

En liten undran, varför har dessa Kabe ägare hela
tiden behov av att berätta vad bra deras bilar är.
Tommy R

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Som tur är ska inte vi ha våran på vintern (fast -10°C var inga problem med vår standardmonterade dieselvärmare).
För oss var fem år nyare och ett par hundra tusen över att göra roligare saker för viktigare.

Peter :)

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

Det viktiga är väl att jag är nöjd med min bil och att ni är nöjda med era.
Trodde att det var helt okay att skriva att man är glad och nöjd över ett köp utan påhopp.
Går säkert att använda billigare bilar under vintern i mina förra bilar vårt det förjävla kallt.
Inte ska man behöva försvara ett köp bara för att vissa inte gillar märket.Finns bilar som jag inte skulle köpa men jag gläds med dom som köper dessa om dom är nöjda.
Jag har testat värmen i en kabe under vintern då min svärmor oxå har en kabe.
Jag svarar inget mer i den här tråden och det känns just nu som om jag inte vill skriva mer inlägg alls.

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

Du bäddade lite själv för dessa "påhopp" när du skrev
att bilar för en halv miljon inte går att använda året runt.
Tommy R

Där har du rätt det blev lite felskrivet.Självklart skulle jag ha skrivit att Jag inte skulle köpa en bil för dyra pengar om JAG inte kan använda den året runt .Självklart kan man använda billigare bilar under vintern oxå men jag valde denna för den fyller mina behov.Jag hade två andra bilar innan denna men dom var inte lämpade vintertid.Och dom var inte billiga det var den tanken jag hade, varför ha en dyr husbil som jag inte kan använda året runt.
Inte menat att tracka andra som oxå använder sina bilar året runt eller inte gör det.
Går inte bilar för en halv miljon inte att använda året runt då skulle min kabe inte heller göra det.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Det viktiga är väl att jag är nöjd med min bil och att ni är nöjda med era.
Trodde att det var helt okay att skriva att man är glad och nöjd över ett köp utan påhopp.
Går säkert att använda billigare bilar under vintern i mina förra bilar vårt det förjävla kallt.
Inte ska man behöva försvara ett köp bara för att vissa inte gillar märket.Finns bilar som jag inte skulle köpa men jag gläds med dom som köper dessa om dom är nöjda.
Jag har testat värmen i en kabe under vintern då min svärmor oxå har en kabe.
Jag svarar inget mer i den här tråden och det känns just nu som om jag inte vill skriva mer inlägg alls.

Grattis till er nya bil!
Att trådar spårar ur verkar vara vanligt...man skall nog fundera både en och två gånger hur man formulerar sig. Nu vet väl de flesta att Kabe är i det övre prissegmentet och att det finns andra märken som duger eller är utmärkta på vintern. Utan att för den delen kosta skjortan.

Sedan finns ju vi som kalkylerar med att inte campa när termometern visar -18 :)
Fast ändå väljer en bil med Alde o Webasto.

Hoppas du är lika nöjd i vinter trots Kabes enligt mig insnålande på radiatorer i hytten.

H

Husbilgolf

Guest

Grattis med din Kabe! Det känns alltid gott med god värme, oavsätt årstid. Att du redan nu tänker hur bra detta skal bli under vinteren, är helt OK, tycker jag!
Jag gjorde precis samma på denna tid i 2012, med ny bil, fast plåtis, och har hatt glädjen av bruk året om!:spinny:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Din Kabe lär nog hålla värmen, men det är inte allt som är av betydelse på vintern.
Efter ett par fyrhjulsdrivna husbilar så satsade vi på en Kabe 2007, men trots att den var lite extra utrustad (byggd på MB och alltså bakhjulsdriven) så fungerade den inte som dragbil i vinterfjällen. Därför nu sedan ett par år återigen 4WD.

Här en bild på vår gamla Kabe och som synes gick det bra med släp i sommarväglag:

Till Rörvik (Large).jpg

aake

F

F.d. 52945

Guest

dom som har allra storst problem med Kabe är tydligen icke Kabe-ägare dom som äger dom är nyda.

Synd att det är så långt till vintern för dig och Vidhem....hur är det ställer ni in era så kallade"vinterbilar" under sommaren för att längtansfullt äntligen plocka fram dem i november (eller det kanske är för varmt fortfarande den månaden)????:wink:

Pilot

Toppen