• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kör som en kvinna !

F

F.d. 25310

Guest
Sv: Kör som en kvinna !

Lämna över ratten till kvinnorna allt blir bättre enligt ovanstående?? Eller

C

F

F.d. 5106

Guest

Faktiskt så har jag noterat att det är betydligt fler kvinnor än män som pladdrar i mobiltelefonen under färd (menar nu i vanlig P-bil) höll på att sluta med plåtskador två ggr på samma dag här för några mån sedan
corsodispari_unsure.gif

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Faktiskt så har jag noterat att det är betydligt fler kvinnor än män som pladdrar i mobiltelefonen under färd (menar nu i vanlig P-bil) höll på att sluta med plåtskador två ggr på samma dag här för några mån sedan
corsodispari_unsure.gif

Har noterat samma sak. Och då alltid utan handsfri.

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Enligt en annalys gällande 468 dödsolyckor som försäkringsbolaget If gjort där gående blivit påkörda och dödade så framfördes fordonet i 15 fall av 16 av en man .
En sak är säker säger Åsa Ersson på Trafikverket
"OM ALLA KÖRDE SOM EN KVINNA SKULLE VI HA HALVERAT OLYCKORNA FÖR FLERA ÅR SEDAN "
Hur ska vi kunna gå i svaromål alla vi vägens riddare som alltid kört och fortfarande kör som om vore vi den säkrate av bilförare ?
Det som förvånar mig mest är att så många män genast intar försvarsställning ! ? ! ?:wink:
:rolleyes: Julian

Toppen