• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa vin på vingårdarna

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Köpa vin på vingårdarna

Den blir väl inte färdigskriven skulle jag tro. :twitcy:

Det blir den visst det men det dröjer lite till! Mosel kommer att ingå i ett större "verk"! :D

Jag träffade Kurt Haarfagre för ett tag sedan i Moseldalen och han hade synpunkter på boken. Det hade regnat några dar där nere och allt var surt och alla var sura och han tyckte att jag borde inleda boken med " Åk inte till Moseldalen, det är bara jävla dritt och här regnar hela tiden och kallt som fan är det också".

mo1.jpg

Jappe

Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Det blir den visst det men det dröjer lite till! Mosel kommer att ingå i ett större "verk"! :D

Jag träffade Kurt Haarfagre för ett tag sedan i Moseldalen och han hade synpunkter på boken. Det hade regnat några dar där nere och allt var surt och alla var sura och han tyckte att jag borde inleda boken med " Åk inte till Moseldalen, det är bara jävla dritt och här regnar hela tiden och kallt som fan är det också".

Visa bilaga 89445

Jappe

Det är därför vi är här och inte där.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vädret varierar i Mosel som på de flesta andra ställen. Här sitter han (Kurt Haarfagre) som förstörde stämningen i tråden i solskenet i Enkirch och smockar i sig pommes frites med öl. Själv avnjuter jag en nyttig sallad med en superb Riesling till.

kh.jpg

Så solen skiner på både onda och goda, även i Moseldalen! :D

en2.jpg

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

En annan vingård med ställplats, där vinbonden inte heller ville ha betalt för en provflaska av någon anledning, är Köwerich med en mycket trevlig vinbonde. Alla vinbönder är trevliga och det tro sjutton det; sådan sysselsättning skapar naturligtvis trevnad i stora mått!

kö.JPG

I ställplatslistan:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t20271-4/#post450402

Efter Köwerich i ställplatslistan kommer Thörnich där man också gör goda (mycket goda) viner, i varje fall passade de mina smaklökar. Jag pratade vinkvaliteter med en annan vinbonde och försökte få honom att klassificera olika viner men han (liksom alla andra vinbönder jag har pratat med) sa' bara: "tycker du om vinet så är det ett bra vin!" Punkt slut!

Jappe

Senast ändrad:
Toppen