Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Har Inte haft den, men som alltid kolla last vikten noga, lita inte på de siffror som står, samt fukttest obligatoriskt!Hej! Skall ev köpa en hobby600 2005 någon som har eller har haft , något jag bör tänka vid köp / tacksam för svar.
Japp, dessutom av någon annan än säljaren.samt fukttest obligatoriskt!
Hej! Inköpt en hobby 600 , kan någon hjälpa mig ? Hur anmäler jag byte av husbil till klubben?Har Inte haft den, men som alltid kolla last vikten noga, lita inte på de siffror som står, samt fukttest obligatoriskt!
admin@husbilsklubben.seHej! Inköpt en hobby 600 , kan någon hjälpa mig ? Hur anmäler jag byte av husbil till klubben?
Tack för informationen.En sak skall man ha i åtanke när det gäller dessa Hobby modeller.... Allt är speciell gjort då väggarna är svängda, behöver du byta ett fönster, så kan du glömma det då det inte längre finns några böjda fönster som reservdel.
Dörren är ju också böjd, en rak dörr kan man i bästa fall rätta till om det skulle bli en skada, men hur i vet man när en böjd dörr är rätt böjd
Har bilen rails så har fabriken bara skruvat fast det i glasfiber taket finns inget under som skulle hindra en skruv från att dragas ut..
Luckorna är också böjda... På marknaden finns bara raka luckor... Så du får ett rent h..... Om du tror att du kan montera en rak ny lucka
Ventilationen till kylen skulle också vara böjd men det finns ju inga böjda, så de har monterat in raka... Som sitter då i spänn och försvagas långsamt.
På min hade sänbotten inget som hindrade de från att "sträcka sig" där fick jag monterade in tvärstag som stoppade detta. .. Sänbotten hade inte heller några förstärkningar i hörnen.. Där monterade jag in förstärkning
Efter att jag köpte min hobby 750 så blev det ingen tid över till annan hobby
Jag kan berätta så mycket som inte är bra med en hobby.....
Men annars är de ok..
TackarGrattis till din nya bil. Det blir hur bra som helst ska du se!
Kanske är det lite onödigt att dra på med så mycket negativt när dom precis har köpt sin Hobby husbil?En sak skall man ha i åtanke när det gäller dessa Hobby modeller.... Allt är speciell gjort då väggarna är svängda, behöver du byta ett fönster, så kan du glömma det då det inte längre finns några böjda fönster som reservdel.
Dörren är ju också böjd, en rak dörr kan man i bästa fall rätta till om det skulle bli en skada, men hur i vet man när en böjd dörr är rätt böjd
Har bilen rails så har fabriken bara skruvat fast det i glasfiber taket finns inget under som skulle hindra en skruv från att dragas ut..
Luckorna är också böjda... På marknaden finns bara raka luckor... Så du får ett rent h..... Om du tror att du kan montera en rak ny lucka
Ventilationen till kylen skulle också vara böjd men det finns ju inga böjda, så de har monterat in raka... Som sitter då i spänn och försvagas långsamt.
På min hade sänbotten inget som hindrade de från att "sträcka sig" där fick jag monterade in tvärstag som stoppade detta. .. Sänbotten hade inte heller några förstärkningar i hörnen.. Där monterade jag in förstärkning
Efter att jag köpte min hobby 750 så blev det ingen tid över till annan hobby
Jag kan berätta så mycket som inte är bra med en hobby.....
Men annars är de ok..
Kanske är det lite onödigt att dra på med så mycket negativt när dom precis har köpt sin Hobby husbil?
Förmodligen råkar inte alla Hobbyägare ut för all det där, då skulle ju alla forum vara fyllda med bara deras bekymmer.
Det är ju stor skillnad i slitage att använda en husbil som åretruntbostad, eller använda den som det är tänkt, ett semesterfordon.
Visst.... Om du bara kan berätta för mig hur det skulle gått till... Jag såg och läste ju inlägg no 1 idag.... Och då svarade jag...Hade det inte varit lämpligare att komma med de synpunkterna innan TS köpt sin bil?
Pålle
Det är ju just de svaga punkterna man vill få reda på om sitt märke/modell här i forumet!
Forumet måste innehålla 100000-tals med inlägg hur bra just deras prylar/husbil funkar, det hjälper knappast när man är ny ägare.
Jag har själv gått på minor när jag som nybörjare här på forumet gick på de "erfarenas" rekommendationer, det kostade mej onödiga tusenlappar och merarbete.
Just sådan här information som Muskatten delar om ett märke/modell man införskaffat är värt väldigt mycket, oavsett ifall man tänkt köpa eller redan köpt, sen finns det inga felfria husbilar, oavsett vad de kostar eller heter, jag tycker att antalet byten en del gör av husbilar skvallrar en del om det.
Lycka till med nyförvärvet och jag hoppas all info ni kan hitta om er husbil kommer till nytta.
Ett tips inför ett köp/byte av husbil kan vara att tala med några olika reparatörer på olika husbilsverkstäder och därigenom kunna sålla bort vissa märken/modeller, vi ägare har en förmåga att höja vår husbil lite väl högt i skyarna ibland.