• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köra ett avställt fordon till bilprovningen

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ok, då hade jag fel, undrar hur jag lyckats förskjuta min tid, troligtvis har jag i tron att 14mån var ok, åkt obesiktad några vårar,
För nu har jag sista juli som förfallodag, tack för info :)
 

axgren

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
376
Medlemskap
2024
Mycket märkligt. Jag har aldrig hört talas om en avställningsförsäkring där Trafikförsäkring ingår.
I min avställningsförsäkring (hos LF) ingår:
Brand, glas, stöld, rättsskydd och vagnskada

Utan trafikförsäkring får bilen inte framföras i trafik.
Ska jag köra min bil avställd till besiktning måste jag dessförinnan anmäla detta till försäkringsbolaget som då aktiverar (minst) Trafikförsäkringen.

Fast jag skulle aldrig komma på tanken att köra någonstans utan helförsäkring......
Visa bilaga 193099
Inte märkligt alls kolla en gång till får du se
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
sa

Samt betala motpartens skador på hans bil
Riktigt så illa är det inte!

  • En trafikförsäkring ersätter alla skador som din bil orsakat på personer och andras egendom. Den ersätter däremot inga skador på din egen bil. Trafikförsäkring måste du ha enligt lag.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Att en sådan enkel fråga kan föranleda så många svar. Det enklaste är att ställa på och sen ställa av. Så gör jag som skall besiktiga min bil på måndag.
Skulle aldrig få för mej köra ett avbeställt fordon.
 
Toppen