• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kör ni bil i strumplästen?

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Hur betydelselös en "hur gör ni" fråga än kan tyckas vara så upptäcker man att många ändock har funderat lite över saken. T.ex. det här med var man skivar limpan. Slänger därför ut en 1000-besöksfråga igen: Hur viktigt är ett "skofack" intill bodelsdörren?

Hur gör man då man byter? Sitter man på golvet? Vinglar man på ett ben? Är det en skarp "ute/inne-gräns"? Om man stannar på en parkering och behöver besöka toan. Tar man av sig skor då också (eller har man kört barfota)?

Någon kommer säkert med den ultimata lösningen.
:music-icon:Blåsippan ute i backarna står -----mor, nu kan vi gå utan strumpor o skor:music-icon:
:)

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Kör ni bil i strumplästen?

Vi har aldrig ytterskor inne i husbilen, oftast barfota men om det är kallt ute är det innetofflor på.

//Tommy

F

F.d. 52919

Guest

Jag kör med lågskor! Vid längre uppehåll tar jag från skofacket mina "pissläder" (träskor numer med plastsula!). Annnars inne i vagnen går jag sommatid barfota och vintertid i strumplästen!

F

F.d. 55425

Guest

För mig är det jätte viktigt med skoförvaring och klädkrokar direkt man kommer in i bodelen.Tyvärr saknas det i många husbilar, ytterligen ett bevis på att det inte är kvinnor som designar bodelarna.Kommer att använda "foppatofflor" eller barfota i bodelen. Kör inte med dessa på så blir det kris till toan så blir det ytterskor som gäller tyvärr.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag kör också barfota och mestadels med farthållaren och behörigt avstånd till framförvarande , dock har men ju sett en del viga som lagt upp vänsterfoten på instrumentbrädan (otroligt).

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Ofta innetofflor, typ engångs, köpt hos ÖB för 10:-

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Barfota nej för då räcker jag ej ner, behöver näst intill platåskor.
Men skulle vara skönt med ett par birken som man bara kan ha inne i bilen./Susanne

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Vi kör helst barfota båda två. När det är lite kallare så får det bli i strumplästen. Skorna står på dörrmattan. För det mesta har vi träskor när vi ska gå ut ur bilen. Om det rör sig om längre promenader så åker promedadkängorna fram.

Senast ändrad:

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Kör alltid barfota i ett par otroligt uttrampade lågskor, limmade och lappade ett flertalt gånger, men sitter som en extra hud på fötterna. De finns alltid på plats i bilen och har inte lämnat densamma på minst tio år.

Staffan

F

F.d. 25144

Guest

Allting går....utom nyfödda barn;)

F

F.d. 5798

Guest

Kör bara i strumplästen/barfota.
Kommer inte in några skor i husbilen.
Skorna står i insteget vid dörren.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Husbilen är vårat resande hem och där är det skolöst som gäller.

Även vid förarplatsen.

F

F.d. 15874

Guest

oj, har alltid trott att det bara är jag som tycker om att köra bil barfota eller i strumplästen men ser nu att det finns fler. I personbilen gäller alltid skor men i husbilen kör jag gärna barfota, trots att mannen i mitt liv bara skakar på huvudet och undrar hur jag kan tycka att det är skönt :) för hans del så gäller ett par inneskor i förarhytten eller så tas skorna av innan man trampar in i bodelen.

//Agneta

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Oj då! Nu blev jag verkligen förvånad. Trodde inte det var så många barfotaförare! :)Själv kör jag i ytterskor men så fort jag kliver in i bodelen ryker självklart skorna av.

/Per

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Foppatofflor, lite kallt dock när man ska ut i en halvmeter snö o lägga på snökedjorna...:D...talar av egen erfarenhet....

/Ludde

Toppen