• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpt vår första husbil :)

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Nu har vi blivit med vår första husbil!
Bestämde oss för 2 veckor sedan, firman kompletterade med våra tillval, och vi hämtade den i fredags.
Det blev en Rimor Sailer 647 från 2007.
Ingen tid att förlora, kom hem med husbilen kl 21 i fredags, upp kl.06 dagen efter (igår), lastade in alla prylar och iväg kl 09. Ut till öarna utanför Göteborg och hade en härlig 2-dagars premiär.
Saknade egentligen ingenting, men vi hade planerat inköpen noga :)

Tack för alla goda råd vi fått och funnit i detta forum

Längtar redan till nästa helg :)

Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Köpt vår första husbil :)

Det är en härlig känsla första gången med en "ny" bil. Lycka till och hoppas ni blir riktigt nöjda!!!

Frank N

HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2025

Jag kände mig som barn på julafton när vi hämtade vår husbil. Hoppas ni ska få många säkra mil och spännande upplevelser med er fina husbil.

F

F.d. 58882

Guest

Vad kul, grattis. Nu öppnar sig HB-världen för er med massor av härliga upplevelser. Ett tips är att ni köper Jappe's Moselboka & upptäcker Moseldalen. Ni kommer garanterat inte att ångra er. Även om Sverige är värt att upptäcka så är bl.a Tyskland med dess floddalar & pittoreska orter ett oförglömligt minne. Än en gång, grattis.

Bennie

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Grattis ullan 65!

Vi har haft 1:a (och sista) husbil i 2 1/2 år nu och känner oss fortfarande som barn på Julafton när vi pysslar om den inför kommande vinterresa.

Lycka till!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Vi kommer inte att byta vår lilla pärla under vår HB-livslängd (knappa 10-15 år) då den är perfekt får oss. Enda problemet som kommer att dyka upp på sikt är att man fasar ut diesel och satsar på andra drivmedels-former (el, kemiska elgeneratorer, bättre batterier, osv...). Diesel ÄR och har alltid varit skitig (billig framställning)!

Toppen