• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpenhamn i påsk

F

F.d. 55295

Guest
Hej

Är det någon som har tips på bra ställplats/camping i Köpenhamns närhet? kommande påsk helg?

Alf

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Sv: Köpenhamn i påsk

Hej.
Där fanns en ställplats på Tommegravs gade tidigare men när vi gjorde Köpenhamn förra våren så hade man byggt hyreshus där. Vi tog in på en camping och cyklade därifrån. Någon dag då det regnade så körde vi till centrum och ställde bilen på VesterSögade och där var alltid ledigt och jättenära att gå till centrum.

F

F.d. 55451

Guest

Hej
Kolla DACF's Fagligt Forum der kan du få svar på dine frågor.
Hva' har vi ellers NMC for ;)
H
er er linket hvor du skal registre dig om du vil vere med i DACF' Fagligt Forum.
http://www.dacf.dk/sider/index.php

- videre eller direkte:

http://www.dacf.dk/sider/index.php?traeid=531

- du skal først godkendes
thumbup.png
- vent der kommer mail tilbake.

F

F.d. 346

Guest

Det finns som Du kanske vet en ställplats vid Fisketorvet (södra Köpenhamn). Den är bland annat med under "ställplatser Danmark". Men jag vet dessvärre inte om den är öppen på vintern. Annars är det ett bra tips under sommarsäsongen. Man har endast 5 min promenad till Turist-båtarna. Jag tror det kostar 50 Dkr för ett dagskort och då kan hoppa av var man vill och sedan hoppa på igen och åka till nästa ställe.

Sen har Du "Fortet Camping" det ligger ca 15 min med bil från centrum norr om Köpenhamn utmed kusten. Det är en gammal Fortifikation från Första Världskriget (tror jag) med vallgrav runt campingen, kanoner m.m.
Men återigen, vet ej om dom har öppet!!

Sedan finns "Piberhus Ställplats" ca 25 min från Centrum, sydväst om Köpenhamn. Jag kommer inte ihåg vägnumret men det är samma väg som till Rödby/Puttgarten.

Anders

Senast redigerad av en moderator:
Toppen