Magnus Strandberg
HBK Medlem
Ska investera i vinterdäck ej dubb, självklart alptopp med snöflinga. Har hittat c däck med belastnings index 113 = 1150kg. Min bil är max på bakaxeln 2000kg. Behöver jag gå upp mer i index
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Står bara på Transport styrelsen c-däckDet hänger på med vilket index som bilen är godkänd med - det är det lägsta dina däck måste ha.
Enligt axeltrycket är det ok. Hittar du med högre index är det ingen nackdel. Den blir mindre sidvindkännslig då...Ska investera i vinterdäck ej dubb, självklart alptopp med snöflinga. Har hittat c däck med belastnings index 113 = 1150kg. Min bil är max på bakaxeln 2000kg. Behöver jag gå upp mer i index
Brukar ligga på 1900 när jag packat bilen. Väger den varje år fram bak å hela bilenJag skulle väga och få verklig axelvikt innan däckbyte.
Ska investera i vinterdäck ej dubb, självklart alptopp med snöflinga. Har hittat c däck med belastnings index 113 = 1150kg. Min bil är max på bakaxeln 2000kg. Behöver jag gå upp mer i index
FattarStår bara på Transport styrelsen c-däck