• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa vår första husbil Carthago T47

ubbe i gbg

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
22749
Medlemskap
2025
Hej.
Vi är ett par som ska köpa husbil och har lite frågor till er som haft eller har en liknande/likadan. Vi har funderat på en Carthago T47 2006 års modell. Den har rätt mycket utrustning men den mindre motorn och en totalvikt på 3500kg.
Så jag undrar lite om följande.

Räcker den mindre motorn?

Blir det problem med lastvikten?

Går det att typa om den till 4000kg eller liknande?

Hur är de kvalitetsmässigt, fukt o.dyl?

Är ni som har dessa nöjda?

Övriga synpunkter mottages tacksamt!

mvh. Urban R.

Heddelin

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4601
Medlemskap
2024
Sv: Köpa vår första husbil Carthago T47

Hade själv en 3500 med lilla motorn. Inga problem. Vad gäller vikten: åk och väg före köp så kan du se hur mycket du får lasta. Lycka till.

F

F.d. 24554

Guest

Hej Urban,

Är det bilen som står på Hymercenter i Göteborg ni tittat på? En snabb koll på vägverket visar att den varit avställd i 4år (ägts av samma firma under hela tiden)... Om det är den bilen hade det varit intressant att höra varför firman inte lyckats sälja den sedan 1:a juni 2012...

Lycka till med ert Husbilsköp!

/Martin (som också är i köptagen)

ubbe i gbg

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
22749
Medlemskap
2025

Hej.
Det stämmer det är den. Har också sett det, tänkte fråga men gjorde aldrig det....

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

kanske beror på lastvikten ? sen aldrig bra med en som stått så länge även om den stått inomhus ! lycka till

F

F.d. 24554

Guest

Ser ut att vara en trevlig planlösning, men för de pengarna är utbudet av halvintegrerat med 2 bäddar ganska stort. Då hade jag hellre tittat på något som inte stått hos handlare i 4år och något som var lite nyare.

Toppen