• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa nytt larm till hemmet? (Utan anslutning till larmbolag)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
1.288
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Det är dags att byta ut larmet hemma pga ålder, men jisses vilken djungel det är.
Vill ha ett larm som skickar sms till valda mottagare i följd.

Vad är ni nöjda med?

Kan stå ut med att byta ut batterier 1-2 ggr per år.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.113
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Köp en TP-link Tapo c220 för lite mer än 300:- på rea, ladda ner appen och testa.
Klarar det mesta.
Jag helt nöjd med 7 kamrer runt om hus och inne (för kolla av musfällor bl.a). Suttit ute under takutsprånget i tre år utan bekymmer.
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
1.288
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Köp en TP-link Tapo c220 för lite mer än 300:- på rea, ladda ner appen och testa.
Klarar det mesta.
Jag helt nöjd med 7 kamrer runt om hus och inne (för kolla av musfällor bl.a). Suttit ute under takutsprånget i tre år utan bekymmer.
Kör redan med ett gäng med C325WB och de är toppen. Men jag önskar att ett sms går till utvalda.
 

ljonsson

HBK Intresserad
Inlägg
70
Kommun
Askersund
Glöm inte att komplettera hemlarmet med flera invändiga dolda sirener med rejäl ljudnivå och gärna en utvändigt dito. ( har även stroboskopljus utomhus) Har själv haft inbrott i villan och tjuven stack direkt ( inom 30 sekunder ) då den höga/vassa ljudnivån skapar en svår miljö att "jobba i och upprätthålla fokus" Och tjuven blir också osäker hur långt sirenerna hörs och uppmärksamhet gillar dom inte.
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
1.288
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Glöm inte att komplettera hemlarmet med flera invändiga dolda sirener med rejäl ljudnivå och gärna en utvändigt dito. ( har även stroboskopljus utomhus) Har själv haft inbrott i villan och tjuven stack direkt ( inom 30 sekunder ) då den höga/vassa ljudnivån skapar en svår miljö att "jobba i och upprätthålla fokus" Och tjuven blir också osäker hur långt sirenerna hörs och uppmärksamhet gillar dom inte.
Nja, har man husdjur så är det inte ok inomhus, men utomhus får det gärna skramla och tjuta bäst det vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen