• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa KABE TM ????

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Vi funderar på att byta upp oss till begagnad KABE TM från -07 till -10 eller -11. Jag förstår att siffrorna i modellbeteckningen anger ungefärlig längd i cm, men vad betyder bokstäverna i modellbeteckningen. Någon KABE-freak som kan förklara ?

Erik P

F

F.d. 55370

Guest
Sv: Köpa KABE TM ????

Kära kamrat
Jag är helt övertygad att du kommer att hitta en KABE som passar era behov å ni kommer inte att ångra er.Du känner skillnad när du kör en KABE hela bodelen e styv inga krängningar eller så

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

Jag måste förtydliga min fråga. Letar man på Blocket hittar man följande beteckningar: B, G, GB, LB, LGB, LT, LTD, LXL T, TLB, WB, WG, WH, WL, WT.

Vad betyder dessa bokstäver ??????

Erik P

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023

det enklaste är att hämta hem en katalog.Bokstäverna står för planlösningar.t.ex.:LB-långbäddar,LGB-Långbäddar med Garage,T-tvärstäld toa/duch etc.Du hade fått med många beteckningar men ändå missat QB :)Fast den finns inte i 700 serien,åtminstone inte i äldre.Lycka till med det tänkta köpet,har många mil i modellen bakom mig.I den senaste ung.8000 mil.Hitintills bekymmerslösa

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Där är så många modeller och betickningar nuförtiden sådet gårn inte att hålla reda på allt det, var det förr när där bara fans en modell,

men lite kommer jag ihåg B det är den vanlige 750 med långbädar sen är där samma bil med garge BG och T fins där toaletten på tvären bak den veklige storsäljaren, lxl dubbelbädd med toan i hörnet dubbelbädd i vänster sida bak, samma siffror återkomer på 740modellerna,

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Du hittar de olika årsmodellernas kataloger här: Kataloger - Kabe

Sedan är det bara att titta i dem för att finna ut vad alla bokstäverna representerar för planlösning.

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

Tack alla.

Tipset om katalogerna var mycket bra. Det finns kataloger för många årsmodeller med de olika varianterna.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Lycka till med ditt sökande nu!
Riktigt fint namn du har förresten :)

Toppen