• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa Husbil

F

F.d. 23085

Guest
Hej alla husbilsägare!! jag å frugan tänker köpa husbil,vi har tittat på en Knaus Traveline 640 helintregrerad,vad tror ni om en sådan?Jag kan tillägga att det är vår första husbil,har haft husvagn förut å nu senast båt.mvh Krister å Pia

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Köpa Husbil

Ja vi är inne på våran tredje, möjlitvis på väg till den fyran, hyrt ett antal nb tidigare.
Föreslår att köpa det som känns bra.

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Hej alla husbilsägare!! jag å frugan tänker köpa husbil,vi har tittat på en Knaus Traveline 640 helintregrerad,vad tror ni om en sådan?Jag kan tillägga att det är vår första husbil,har haft husvagn förut å nu senast båt.mvh Krister å Pia

Vi hyrde en Franka husbil en vecka redan 1989, för o se om det var detta vi ville- och det ville vi. Vi åkte Mälaren runt med våra barn och stormtrivdes. Året efter köpte vi en Frankia och funderar nu på att köpa en Frankia nr 5, som vi också ska dela med våra barn och barnbarn. Tänk att få åka ut i Europa 4-5 veckor, stanna till i exempelvis i Milano, där barn och barnbarn kommer ner och så får dom köra hem bilen till Sverige på 4-5 veckor och vi flyger hem.

Mvh
larsemil

F

F.d. 55591

Guest

Hej
Vi funderar på att byta ut våran adria matrix supreme m 687 sl-12. Inga problem eller så, men vi vill införskaffa en större bil, och med mera garderobsutrymmen i ståhöjd. Gärna med ett plant golv i hela bilen. Vi var på elmia tidigare i år och utbudet är enormt, men vi han ej se allt, har ni insatta funderingar om kvaliten sämre/bättre eller är skillnaden minimal.

Toppen