Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Inga synpunkter eller tips ?Vad tänker du dig för maxvikt på bilen?
Hej vi ska köpa oss en husbil vi har haft lite olika genom åren men nu är vi lite nyfikna på 5-6 bältad med u soffa bak har ni några upplysande tankar om det ? Mvh.
Ja tack ett bra svar dom andra verkar inte ha självaFörtydligande, jag svarade på trådskaparens funering om U-soffa bak.
Förtydligande: jag gav ett tips på husbil som har 6st bältade platser och en rundsittgrupp (fram). Detta eftersom utbudet av husbilar med "5-6" sittplatser och u-soffa bak är ytterst sällsynt.Förtydligande, jag svarade på trådskaparens funering om U-soffa bak.
Tänkte om någon har eller har haft en med u soffa bakNär ni skriver bältade passagerarplatser så hoppas jag ni inte inkluderar förarstolen.
Isåfall så verkar det finnas flera tips på 5st bältade pass.platser.
I reg.bevisen anges alltid antal pass.platser, både bältade och obältade beroende på årsmodell.
En annan viktig parameter med så många platser är såklart lastvikten.
Lycka till med sökandet.
När vi letade efter vilken husbil vi ville ha så satt jag i en husbil medans min bättre hälft tittar in genom fönstret i ett annat objekt, hon vänder sig om helt lyrisk och säger den här husbilen vill jag ha!!! Den hade u-soffa fram och säkerligen även en baktill, det enda jag sa, du tittar in i en husvagn.![]()