• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa husbil = rookie

Solviva

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Hej!
Vi funderar på att köpa en husbil och har tittat runt lite på olika alternativ. Det vi har kommit fram till är en med stort garage och enkelsängar ovanför garaget. En med ugn i köksdelen, förutom kyl/frys o spis förstås. Motorn helst en lite större på 140-150 hk. Förutom vi två så kanske det är bra om vi kan ta med barnbarnen på lite kortare trippar, dvs 2 till sängplatser. Den får gärna vara vinteranpassad, eftersom vi bor i norra Sverige.
Har bl.a tittat på Dethleff 6144, Hobby 690 GELC. Har någon därute tips på någon annan HB? Den bör inte vara mer än ett par år gammal och gått max 2500 mil.
Eftersom vi är nybörjare så vore det kul med tips och ideér från alla ni rutinerade HB-ägare.
:wideeyed:

F

F.d. 55440

Guest
Sv: Köpa husbil = rookie

Hej Bengan!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, däremot hoppas jag du får mycket svar för jag sitter i samma stol som du. Jag e dessutom väldigt nyfiken på den omtalade importen från tyskland... tänk att kunna köpan en HB för 100.000 till, väldigt lockande.

Lasse

Solviva

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024

Vi har tänkt försöka hitta vår första HB här uppe i norr, men vilken modell - det är ju frågan.

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024

Vi hyrde en husbil en sommar och kom då på en hel del vi ville och inte ville ha....

Har nu köpt en men vet redan vad vi absolut måste ha nästa gång.

Tänk på längden på bäddarna, ett stort problem för oss, gubben är lång.

Provsitt och provligg många...

Lycka till...
Mvh Nynoy

Senast ändrad:
Toppen