• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa Husbil i Tyskland

F

F.d. 7556

Guest
Hej

Är det någon som vet hur det går till att köpa husbil i Tyskland. Tjänar man på att köpa i Tyskland?

Vore tacksam för svar.

Mvh/Roger
 
F

F.d. 52927

Guest
Sv: Köpa Husbil i Tyskland

Hej RA!
Vi köpte ny Hymer 514 hösten -07. Lite besvär var det, men överkomligt. Har endast positiva lovord av vår försäljare, Caravan Wendt i Kremmin. T.ex fick vi en krakulerad strålkastarglas under våren (ser ut som stenskott). skulle kosta 12 699:- (örebro) själjvrisken för min del. Ett mail till till Wendt, svar efter några dagar: Vi beställer ny strålkastare och byter den "gratis" (goodwill). Eftersom vi var på g mot Spanien åkte vi förbi Wendt fick byte på ca 30 min.
Vi gjorde en vinst på ca 120-150 T på köpet i Kremmin. De säljer Hymer, Bürstner, Hobby, Dethleff bl a.
Hör av dig om du vill ha tips eller hjälp.
jback
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Köpa Husbil i Tyskland

Hej

Är det någon som vet hur det går till att köpa husbil i Tyskland. Tjänar man på att köpa i Tyskland?

Vore tacksam för svar.

Mvh/Roger


Hej Roger, Jo då vi var 5 som åkte ner till Hamburg o köpte varsin husbil, Dethleffs, vi gjorde en mycket bra affär. Enkelt att ta hem, besiktningen kostade 1250:-. inkl. gastest. Du betalar i Euro, får skyltar o ett bevis på att försäkring gäller,(skylten o förs. kostar ca 2000:) oftast 14 dagar, När du kommer hem Anmäler du ditt köp till Transkolrtstyrelsen, medsänd kvitto på betal ningen. Därefter tar det ca 8-10 dagar då får du din bil registrerad, bara att beställa tid på Bilprovningen, smidigt, Du får samtidigt ditt nya reg,nr. Skyltarna får du på max 2 dagar. Skatta o försäkra och njut av husbilsköpet
Sune
 

Hagaborg

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
600
Medlemskap
2024
Sv: Köpa Husbil i Tyskland

Hej Sune
Var det nya eller begagnade husbilar ni köpte? Kunde man byta husbil hos dem? Kan man se deras husbilar på nätet? Vi har en Burstner 530A 98 alkov och det börjar bli tufft att sova "på vinden".
Mvh Christer
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Köpa Husbil i Tyskland

Vårn 1:a köpte vi i tyskland och den hade vi i 5 -6 år men vi ville inte sälja den privat utan hellre till en handlare som i sin tur sålde den som en GDS vagn , jag skulle inte tro att dom är så intresserade att köpa en äldre husbil som måste importeras för dom och som är så till åren att dom itne kan montera en miljödekal på .

Bättre sälja den lite billigare här hemma och inte vara för girig att få ut dom sista kronorna som "andra liknande säljs för " för att sen kunna köpa en billig nere i Tyskland och tjäna lite på den .
 
Toppen