• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa hus bil (Hjälp)

F

F.d. 10380

Guest
:mcride:

Jag vill köpa en hus bil i 100000 kr klassen har aldrig haft nån,vi är 2 vuxna 2 barn.
Ska det va fiat,citroen,renault,ford eller vad vilket är den bättre i den klassen.
Ge mig alla tips och råd ni har är VÄLDIGT tacksam för alla tips jag kan få.
Det finns ju rätt många att annonser i den pris klassen ute nu.
mvh:Björn

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026
Sv: Köpa hus bil (Hjälp)

Jag skulle nog i första hand se vilken bodel som passar mig och övriga familjen. Det är viktigta att den är funktionsduglig för att få ett fantastiskt husbilsliv. Bilfabrikatet får nog komma i andra hand. Alla har nog sina favoriter när det gäller fabrikat. Vad ni än väljer så kolla upp att service mm skötts ordentligt.
Lycka till

F

F.d. 3088

Guest

Hej Bikerman

Räkna med ca 10.000 i reservkapital till reparationer. I den prisklassen får du en bil runt 90tal.. En bil med fullt lass på i över tio år är nog inte fjädrarna så styva på längre
packningar börjar torka ihop i motor o låda, risk fötr olja på lameller mm.mm
Tänk på att köpa med så stark motor du kan, blir det en Fiat kör inte på femman under 80 km
Men utbudet är gott av begagnat 90 å framåt
Pruuuuuuuuta rejält :D

Lycka till Gurra

F

F.d. 1736

Guest

Hej hopp jag är ny här men jag vill gärna berätta när vi köpte våran husbil.
Vi for till Tyskland förra sommaren för att handla billig husbil men vilka jä----a burkar som fanns i vår prisklass ca 100000:- det fanns något som hette nasscelle i dessa husbilar jag undrade vad det var och det visade sig att det var duschutrymme på toa men detta skulle väl inte inne fatta hela husbilen fy f----n. Nej vi åkte hem igen. Två dagar efter att vi kom hem på Söndagen kl 14:50 kom det in en annons på Blocket från Helsingborg om en Weinsberg Meteor 1989 11700 mil snabb affär 75000:- Lennart som sålde sa att jag prutar inte en krona !! det är billigt och 17:50 var vi hemma med vår husbil som Lennart köpt ny och vårdat som ett lindebarn :spinny::spinny:
Mvh Christer

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025

Hej vil letade efter en husbil i den 150000kr klassen var i kring på husbilsfirmorna förra året i agusti men det var bara sopor som dom hadde hadde letat i hela sverge efter en husbil men av en händelse kollade vi blocket när vi komm hem då fanns det en husbil i den klassen bara 5 km från oss & det var bodelen som kollade på först tittade på den en timme så var det klart så hadde vi våran första husbil har åk husvagn förut det blev en Fiat Concord 620st 1989 det finns mycket skräp jag tror att det är bra att titta på sämre husbilar i början man blir inte så krässen då
:mcride::mcride::mcride::mcride::mcride::mcride::mcride:

Toppen