• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa en Niesmann Bischoff Clou 570.

F

F.d. 13264

Guest
Först och främst vill jag bara säga hej till er alla husbilsmänniskor.
Jag är helt ny här på husbilsklubben.se men har ibland tjuvtittat lite förut vad som händer och sker här.

Ja,som rubriken lyder: köpa en niesmann bischoff clou 570.
Jag har spanat lite på just denna modellen och tycker det verkar vara en bra husbil.

Någon som har erfarenhet om denna modellen ?
Är det en bra husbil ?
Hur är det med isolering och värme ?
Kan man bo i den året runt ?
Vad skall man undvika eller se upp med ?
Kvalitet ? versioner,årsmodeller, jaaa,,allt.

Har tittat på en modell från 1989 och jo,,den är över 20 år med allt vad det nu kan innebära men blev liksom väldigt förtjust i den.( Älskar träslag i mörkbrunt ! )

F

F.d. 18508

Guest
Sv: Köpa en Niesmann Bischoff Clou 570.

Kvalitetsbil
Dyr ny
Året runt bil
Dyr i drift med vw chassi

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Clou 570 ble laget på flere chassi, VW, Iveco og MB. Iveco 4,6 tonn med 2,5 TD var mest solgt 87 - 91.

Det finnes eksemplarer som er flyttet fra ett utslitt chassi til et nyere! Huset er med sine tykke fullisolerte vegger, tak og gulv meget sterkt. Clou var den første husbil med Alde vatnbassert varme, og alkovemodellene hadde orginalt skyvedør mellom bodelen og førerhytten (løsning senere kopiert av Nordic) for ekstra isolasjon ved vinterbruk.

F

F.d. 13264

Guest

Tack för korta men tydliga svar.Några andra erfarenheter och kommentarer mottages även de tacksamt.

Dom jag har tittat på har haft bodelen byggda på VW LT 35 Chassin.

Och när det gäller pengar : Dom får kosta i underhåll,drift. Men vad är det som kostar mycket ? Är det bränsleförbrukningen ?

Jag kan säga som det är: DET KAN OM DET VILL SIG VÄL BLI MITT PERMANENTBOENDE !
Därför är jag väldigt nyfiken.

Så förtjust är jag i denna modellen från Niesmann. Vad jag inte är förtjust i är att betala 12000:- / månad på en hyresrätt,och då har den inte ens sovalkov eller 4 hjul !

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Tips...
Inget fel på modellen du kikar på men som permanentboende,
då hade jag starkt funderat på en helintegrerad modell...
= Avsevärd storleks skillnad i främre delen av fordonet!

Just my 10-cents

Toppen