• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa däck i Europa.

FMJ181

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
22414
Medlemskap
2025
Undrar om någon har erfarenhet av att köpa husbilsdäck i Europa. Ska åka till Spanien och eventuellt behöver jag byta däck under resan. Priser? Sortiment?

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Tyskland brukar ju vara ganska billiga, skulle tro att det är billigare i Spanien men där har jag ingen erfarenhet av däckköp ifrån.

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Vi köpte och monterade våra Michelin CP i Tyskland (november 2024) eftersom vi redan var där just då. Verkstad låg ovanför ställplatsen så det var ingen tvekan. Däcken kom inom 2 dagar och blev perfekt balanserade!

1736375428881.png

Kanske 1500-2000:- kr billigare än hemma!

Senast ändrad:

VanErok

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
42145
Medlemskap
2025
Angående däck så innan Du köper utomlands så ta antigen tel och ring runt i Din närhet eller googla på däck försäljare runt om i Dina trakter.
Tänk på att inte bara däck firmor säljer däck utan många bilverkstäder har numera däck i sortimentet.
Hittade själv mina senast hos en Fiat Professional verkstad till betydligt lägre pris än de 6 däckfirmor jag kontaktad.

Andeel

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
32956
Medlemskap
2025
Köpte november 2024 i NL. €732,- monterad och klart. Se bilaga (4st)

Bilagor

• 2024-11-14 Nw Kumho banden.pdf
    439 KB · Visningar: 111

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Är det inte så att de flesta av däcken oavsett namn kommer från kina eller liknande?
Jag fick ju alldeles utmärkta däck med montering till betydligt lägre priser jag läser här??
Och det var hos en lokal firma.

Andeel

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
32956
Medlemskap
2025
Oj, så jag gjorde en dålig affär. Ringde runt och fick högre priser i Sverige på lokale däck verkstäder. Men är i alla fall nöjd med däcken.

Rolf/Marianne

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
32640
Medlemskap
2025
Köpt däck från dackonline till en personbil. Tyvärr så var dessa inte "runda". Gick alldeles utmärkt att reklamera vilket skulle ske enligt följande: Montera av däcken, sänd dessa till dackonline i Tyskland som skulle sända dessa vidare till tillverkaren (GoodYear i Sydafrika). Godtog dom reklamationen skulle jag få nya däck.
Hade ingen lust att köra på fälgarna under tiden :)
Var och en förstår ju det orimliga i detta! Lärde mig en dyr läxa och numera är det däckfirmor i närheten där direktkontakt vid ev problem kan lösas.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Undrar om någon har erfarenhet av att köpa husbilsdäck i Europa. Ska åka till Spanien och eventuellt behöver jag byta däck under resan. Priser? Sortiment?
I mitt pass står.... födelseort...Tomelilla! Så jag ställer mig på FMJ181 s sida.
Jag är helt säker på att frågan handlar om att köpa nya däck under en resa. En resa till Spanien. Det handlar inte i första hand om att köpa nya däck i Sverige.. eller att köpa däck i Europa som sedan skickas till Sverige. Utan att göra som Andeel gjort.... nu är ju inte Holland raka spåret till Spanien! Men exemplet är ju bra att jämföra med. Jag tror på Tyskland.... men har mycket begränsad erfarenhet.... köpt ett däck för två år sedan!
Priser o sortiment ? Vilken dimension ska du köpa? Ska du åka nu eller till sommaren?

Toppen