• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa Citroen??

F

F.d. 50074

Guest
Hej alla!
Jag har skrivit och frågat om råd här förut inför köp av husbil, så nu tänkte jag göra det igen. Vi har ännu inte hittat någon husbil, men letar med ljus och lykta.
Nu dök denna upp:
Citroën C25 Pilote R800 0 kr kontant -86 | Värmland
och undrar om någon känner till något om den här modellen?
Är det något speciellt man ska tänkta på, om vi åker och tittar på den?

Tack på förhand!
Karina

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Köpa Citroen??

Hejsan, skall försöka att hjälpa dig lite i alla fall.

Det klassiska, kolla så att kylskåp, varmvatten, värme m.m. funkar. Kolla efter fuktskador i tak och inne i överskåp m.m. för gamla Piloter är lite känsliga där.

Det man märker på bilder och uppgifter från transportstyrelsen m.m. är att någon har plockat rätt mycket med den någon gång (det behöver ju inte vara något negativt i.o.f.)
Den måste troligen vara omlackad, för med årsmodell -86 så skall den vara gul/brun och inte vit. Toaletten är nog också omgjord för -86 så satt det inte kassettoa i bilarna utan en lös portapotti.

Det står inte i annonsen men du kanske ändå vet att det är en bensinare, så du inte utgår från att det är en diesel. Billigare skatt och en rätt enkel och lättservad Peugeot bensinmotor som funkar bra om man ser efter den lite.

Det står lite dumt tycker jag.....Besiktigad till 1/10 2012.......Det är ju en 5'a som slutsiffra så den är ju inne i ny bes. period och då skall den ju naturligtvis vara nybesiktigad innan du köper den, då räcker ju bes. fram till slutet av 2013.

Lite mer div.

Första reg. 9/4 -86
Antal ägare 7 st. (en del kan vara handlare så summan kan minska)
Antal passagerare max. 2 st.
Årsskatt 3197:-

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Köpa Citroen??

Jag upptäckte att plåten runt vindrutan var totalt sönderrostad efter några år. (Fusklagad). Det blev en dyr historia att få bytt plåtarna som behövdes.

Roger

Toppen