• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köp i Tyskland

F

F.d. 53284

Guest
Funderar att köpa husbil av

DÜMO-Reisemobile
Graskamp 15
48249 Dülmen Ortsteil Hiddingsel.

Har någon av er erfarenheter?

I

Ixeofors

Guest
Sv: Köp i Tyskland

Har bara haft mailkontakt med dom, men fick då ett väldigt gott intryck, sa att dom hjälper till med exportskyltar m.m. Så de är nog smidiga att handla av.

Sintra

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
4446
Medlemskap
2025

Hej
Ringde ner och frågade om skicket på en CS Reisemobile Corona.
Gott skick fick jag till svar.
Inga skador eller behov av reparation
Åkte ner för att köpa.
Repor och bucklor.
Massor med skador inne i bodelen.
Ville diskutera priset men fick svaret "Se you next time".

Åker inte dit igen.

F

F.d. 53284

Guest

Nu har jag tyvärr själv svar på mitt startade ämne.

Efter månaders planering, köpeavtal, betald handpenning fick vi återvända med Ryonair till Sverige UTAN husbil.

Så en stor varningsflagga hissas härmed.

F

F.d. 53284

Guest

Vi gjorde upp affären i juli. Bra bemötande, snabb att besvara alla frågor från mig som nybörjare.
5 dagar innan avtalad leverans ringer försäljaren och meddelar att min bil är uthyrd och omöjlig att lokalisera. Har dock en identisk bil som är klar för leverans den 1.a oktober som utlovat. OK jag ändrar min bilförsäkring och åker ner. Flyg,hyrbil och hotell natten innan.
Anländer som avtalat kl 10.00 och möts av beskedet att 'min' säljare inte är tillgänglig. Är på begravning.
Bilen är på verkstad pga att beställd parabol inte hunnits monteras. Är klar på någon timme.
Sedan fortsätter det hela i 6,5 timmar. Vindrutan måste bytas. Försäljaren dyker aldrig upp.
Till slut kommer en liknande husbil med texten 'Mein gluckiche mobile' målat på bägge långsidorna.
Dessutom hade den en helt annorlunda mätarställning än avtalat.

Vi avviker och tar in på hotell med WI-Fi. Ägnar natten åt att söka ny bil.
Köper en dagen därpå hos Schwartz i Kayhude.
Kan rekommenderas. Inga problem.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Håller med föregående talare.
Har väntat på en dörr till min bil från dom
sedan 15 maj. Den har inte kommit än.
Dom skyller på allt möjligt.

F

F.d. 25138

Guest

Köpte en Hymer 674 (2010) som hade gått 3400 mil av Unnewehr i Osnabrück i början av juni.
Har bara gott att säga om Unnewehr och vi är mycket nöjda med bilen som nu gått 700 mil ytterligare.
Det enda vi nu måste lösa är hur vi byter ut våra ASTRA satellitkanaler mot ett annat satellitutbud. Någon som har tips? I bilen finns en DVB-Sat-Receiver UFS 740sw med en antenn MobiSet 2 digital CAP 600.

MVH
Sune

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

rc Mannheim har jag med flera köpt från och är nöjda.
Dom har många fler inne än de som syns på hemsidan, över hundra stycken fanns (140 enl säljaren) uppställda när jag var dit.

Peter :)

Toppen