• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köp i Tyskland,betalning.

F

F.d. 55437

Guest
Hej kan man göra husbilsaffärer på lördagar i Tyskland.Går det att betala med kreditkort?Vi kommer ner på fredag eftermiddag.Någon som gjort klart affären innan ni åkte ner,betalat?Wohnmobil-Galerie Hohenspe,är det någon som känner till?

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2025
Sv: Köp i Tyskland,betalning.

Sök på nedanstående tråd och du kommer att få olika synpunkter.

Köpa husbil hos Wohnmobil-Galerie i Hohenaspe

/ Olle

Senast ändrad:
F

F.d. 55437

Guest

Hej kan man göra husbilsaffärer på lördagar i Tyskland.Går det att betala med kreditkort?Vi kommer ner på fredag eftermiddag.Någon som gjort klart affären innan ni åkte ner,betalat?Wohnmobil-Galerie Hohenspe,är det någon som känner till?
Är det någon som lyckats betala husbilen med kreditkort i Tyskland?Swedbank kan inte garantera något(3dagar)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

När vi köpte våran 1:a husbil i Hohenaspe så var det kontanter som gällde , det svåra blir att skaffa en RÖD exportskylt (INTE gul = gäller enbart i Tyskland) .

Ps: mycket bra och trevligt ställe .

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Vi köpte också vår första husbil i Tyskland och då var det kontanter som gäller. Vi hade ett jätte problem att få ut våra pengar på vår bank men som tur var var det en bank som kunde göra ett uttag med mitt kort.

Det var då inte så kul att gå med så mycket pengar på sig till säljaren.:cool:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

När vi köpte nuvarande husbil så förde vi över pengar till firmans konto.
Vi har SEB och använde Extra-Express tjänsten. Allt klart på 2 timmar. Avgift 450:-

Men, det bästa var att banken då använde Avistakursen istället för Sedelkursen. Kursskillnaden mellan Avista och Sedel gjorde att vi sparade mellan 22-25000:-

PeterE

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
5125
Medlemskap
2024

Hej! Man ska fråga efter IBAN och SWIFT nr firman har till sitt konto, då kan banken hemma föra över pengarna snabbt med Express betalning. 500:- tror jag det kostade. Köpte min husbil hos Wohnmobil-Galerie i Hohenaspe dom fixade även hotellrummet, besiktade gasolen och bilen, röda exportplåtar tyskförsäkring skattemärke mm medan jag shoppade i Itzehoe. Mycket trevliga skulle handla där igen.

MWH Peter

F

F.d. 55437

Guest

Ingen återvändå,imorgon går planet till Tyskland.Betalning innan vi åker,röda plåtar på måndag.Bara att hålla tummarna.

F

F.d. 25017

Guest

Är det någon som vet om en bil köpt i Tyskland räknas som nyregistrerad vi registreringen i Sverige trots att den kan vara några år gammal? Man vill ju helst slippa den nya dyra skatten på bilar som registrerats efter 1 jan 2011.
/Tommy

Senast redigerad av en moderator:

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Är det någon som vet om en bil köpt i Tyskland räknas som nyregistrerad vi registringen i Sverige trots att den kan vara några år gammal? Man vill ju helst slippa den nya dyra skatten på bilar som registrerats efter 1 jan 2011.
/Tommy

Den blir ju nyregistrerad i Sverige när du tar in den.

L

linde

Guest

Tyvärr får du den högre skatten. Jag har skickat en protest mot detta för att det deskrimminerar bilar köpta i ex tyskland. Min bil är 13 år.
Skicka du också till Andreas Bredskog på Solvit
Email: solvit@ec.europa.eu
Ju fler som protesterar desto bättre. Kanske kan det göra något
mvh
Per Arne

Toppen