• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köp av ny husbil i Tyskland?

F

F.d. 21542

Guest
Hur genomför man ett husbilsköp i Tyskland? Kan någon konkret tala om hur jag ska gå till väga och vilka kostnader det innebär att omregistrera fordonet? Mycket tacksam för svar

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Köp av ny husbil i Tyskland?

Sök på forumet det finns massor av info att läsa om detta.

ståhlis

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
6812
Medlemskap
2025

Hur genomför man ett husbilsköp i Tyskland? Kan någon konkret tala om hur jag ska gå till väga och vilka kostnader det innebär att omregistrera fordonet? Mycket tacksam för svar

Hej!
Jag har lite erfarenhet av husbilsköp iTyskland,och bor bara 6 mil från dig,
är det några råd jag kan ge dig, så är du välkommen med frågor.

Ha de fint
ståhlis tel.0733888296

monica&jimmy

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
19538
Medlemskap
2025

Finns det ngn snäll vi kan ringa och prata med som har kunskap av att ta in husbil från Tyskland där vi kan ställa våra frågor.
Vi har bara tagit in vanliga bilar innan.
Mvh Monica & Jimmy

F

F.d. 30115

Guest

Har ni tagit hem bilar från Tyskland tidigare så bör det inte vara några problem. Jag tog hem en 5 tons husbil i november och det var ingen skillnad från när jag tagit hem bilar. Så länge vi pratar om begagnat.

Toppen