• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köp av LMC 698 G - Åsikter?

F

F.d. 5941

Guest
Hej på er alla. Ny här men verkar vara ett trevligt/informativt ställe detta

Är det någon som äger/har ägt en LMC 698 G här och kan ge en ärlig tanke om den?
Allt positivt och negativt önskas.

Vad tycker ni om Fords 140 hk motor?
Dubbla hjul bak?
Bakhjulsdrift?

Vattenburen värme?

All input är av vikt för oss.

MVH
Mattias

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Köp av LMC 698 G - Åsikter?

Har inte ägt någon 698 G. Däremot var 698 G tillsammans med 708 ti de alternativ vi valde på innan vi ramalade över vår LMC 6600 ti. Vi funderade allvaligt på en alkovare pga det fantastiska utrymme man får på köpet, trots att vi bara är två. I grunden gillar jag bakhjulsdrift och tvillinghjul. Ger bra stabilitet och väghållning. Du kommer också lättare fram på vått gräs och snö och riskerar inta att fastna på samma sätt som med framhjulsdriften. Sen gillar jag LMC skarpt.

F

F.d. 28710

Guest

hej tittade på en 698 för jag ville ha en ford men det blev en 671g istället nackdelen med 698 tycker jag var stor höjdskillnad mellan förar stol och mat bord och den blir lite trång fram 671g blir rymligare och med riktig dinett tyvärr har jag luftburen värme det är en stor nackdel vattenburen är bäst

F

F.d. 4927

Guest

Fords 2,2 liters motor - 140 hk - går som en dröm. Har visserligen bara 3,5 månaders erfarenhet av den så här långt, men tyst, härligt drag, bränslesnål!

Lasse

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5941

Guest

Tack för svaren.

Fler som har några vettiga åsikter?

///Mattias

F

F.d. 5941

Guest

Tänkte inte på det. 

Vi tar det igen.

Några fler som har åsikter som jag kan ha nytta av?

Har någon erfarenhet av golvvärme? Bra? Skönt? Tungt? Eller bara onödigt?

Mattias

Toppen