• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köp av Husbil.

Dan-Ola

HBK Medlem
Kommun
Mullsjö
HBK-Nr
7150
Medlemskap
2025
Hej på er.
Jag är ny medlem och tänker köpa husbil till våren kanske, men vet inte vad jag skall köpa. Vi är två st. som vill ha en lagom stor bil, och vill ha tips om vad man bör tänka på och som är lämpligt första gången. Tacksam för svar.

F

F.d. 18508

Guest
Sv: Köp av Husbil.

Varför inte prova och hyra olika modeller,
nu under lågsäsong är det ju relativt billigt..
Smaken är ju delad

F

F.d. 18508

Guest

Lycka till vad än blir..
Vi resonerar som så att åker man bara på sommaren funkar det mesta..
Åkte häromåret på 3 semestrar med en bil från 1990,runt hela norrland,norge och gotland,vi hade lika kul och mysigt i den..

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Varför inte prova och hyra olika modeller,
nu under lågsäsong är det ju relativt billigt..
Smaken är ju delad
--------------------------------------------
Håller med - hyr några gånger så är det lättare att bilda sig en uppfattning.
Eller köp med vetskapen att det kanske är "3e gången gillt" som gäller.
Vi hyrde helintegrerad och alkov några gånger innan vi fastnade för en Plåtis.
Lite säkrare på många sätt tycker jag - lättare/mindre att sköta om - och lättkörd - även på trånga ställen.
Nåväl smaken är som baken delad - ni har en trevlig tid framför er - att utforska husbilsvärlden.. å då har ni hamnat rätt i HBK.:)
Lycka till! :)

F

F.d. 50097

Guest

Titta på många olika modeller! Vad tycker ni om olika planlösningar? Hur vill ni ha sängen? Hur mycket förvaringsutrymmen behöver ni? (Vill ni kunna ta med cyklar? osv) Vad ska finnas i köket? Vill ni ha ugn? Ja som sagt, smaken är ju som baken...

En sak som vi inte tänkte på var det här med vikten, dvs hur mycket får man lasta? (I vissa modeller väldigt lite).

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

Toppen