• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köp av begagnad husbil

elsebo46

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2025
Jag har köpt 2 begagnade husbilar med comfortmatic låda den senaste 2015 6000 mil 4500kg och har hittills inte haft några problem.
Det är viktigt att se efter så att servicen är gjord enligt plan på comfortmatic lådan innan köp.
Själv byter jag oljan i automatiken varje år, enligt Fiat skall den bytas vartannat år.

Per P

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2025
Vågar man köpa en husbil som är årsmodell 2013 6500 mil 5000kg
och comfortmatic

Absolut, jag har en 2013 med snart 8000 mil på mätaren.
Bytte alla 3 vätskor på lådan innan sommarens långtur. Växlar som en dröm nu. 3 liters motorn och 4500kg.

Mvh Per

T68

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2025
Glöm inte kolla bodelen noga också. Över 10 år på nacken kan innebära att fuktproblem börjar visa sitt fula tryne.
Lycka till!

BMSS

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
38588
Medlemskap
2025
Glömde fråga om någon har erfarenhet av att husbilen har dragkrok och troligen har det dragits hästsläp dom sista 1500 milen, vågar man satsa på denna? Tack alla som svarar

Nicklas o Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Björsäter
HBK-Nr
33907
Medlemskap
2026
Det är inte åldern som är det största problem det är tidigare ägare
Det finns ägare som sköter sin bil perfekt och ägare som grisar ner och missköter sin bil ganska ordentligt
Skicket och dokumentation är viktigare än årsmodell om det gäller beg husbil
Mvh
Nicklas

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Glömde fråga om någon har erfarenhet av att husbilen har dragkrok och troligen har det dragits hästsläp dom sista 1500 milen, vågar man satsa på denna? Tack alla som svarar
Dragkrok kan ju vara bra att ha men hur förra ägaren har nyttjat den det vet man inte. Men ett hästsläp på kroken i 1500 mil sätter sina spår på fjädringen, kanske även fullastat garage!?

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Tänk på om någon som ska vara i husbilen är pälsalergiker. Svårt att städa bort även om inte hästen vart i husbilen. Men väl hästkläder

Toppen