• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köksspisen

F

F.d. 25226

Guest
Gnistan som tänder spisen har slutat fungera. Det är en Cramer EK 2000 och på undersidan sitter den lilla apparaten som matas med 12 volt. Inget vanligt fel har jag förstått. Gnistapparaten heter Ispracontrols BK 50042.01. Finns det någon som känner till något om detta?

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Köksspisen

Mitt tips:
kolla att elektroderna vid brännaren är RENA.
Annars kan det bli probelem med ''överslag"
där det ska ske.
rena elektroder är ALLTID viktigt!

F

F.d. 55395

Guest

Min tändare fungerar tänder inte alltid när jag trycker på knappen felet sitter säkert i kontakten kommer du åt kontakten så kortslut med en mejsel så får du reda på om kontakten är hel. hälsn.

F

F.d. 25226

Guest

Tack för tipsen. Jag har efter inlägget utgående ström från Induktionsspolen (tror det heter så) och det var ynka 6 volt så jag har bestämt mig för att beställa en ny. Tro inte att det är lätt. Hela den här marknaden styrs via Dometic eftersom Cramer har gått upp i Dometic och där vet dom väldigt lite om denna reservdel som torde finnas i en mängd olika spisar och kylskåp. Låt vara i olika utförande men ändå...
Om intresse finns skall jag berätta hur detta slutar.

Toppen