• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kändisarnas sjuka husbilar

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu är det inte ofta jag bläddrar i Femina, men skriver man om husbilar så kommer jag.

I senaste numret av Femina har man en artikel med titeln; Kolla in kändisarnas sjuka husbilar. Trodde jag skulle få se Persbrandts nya fina husbil, som jag tidigare visat upp

Men det visade sig att i det här gänget som Femina presenterat platsar inte ens Persbrandt som både är kändis och äger en husbil modell större, nej här räcker han inte till...

Avundsjuk? Inte ett dugg, går ju inte att parkera på ställplatsen här vid ån i Söderhamn. :msn_embarrassed: Ja, lite kanske ändå...

Tommy
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Nej, verkligen inte avundsjuk, dessa husbilar skulle för oss vara i stort sett oanvändbara. De skulle i få eller inga fall ta sig fram där vi oftast vistas på våra turer.
De kan dock nog vara trevliga för dem med andra intressen (och ekonomi)
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Oanvändbar för mig med.
Man skall nog ha i bakhuvudet att de bilarna används som bostad när kändisen jobbar med en filminspelning eller är på turné, inte som semesternöje. Det är en arbetsbostad under längre eller kortare tider och står då uppställda på stora plana ytor vid platsen där de jobbar.

Användbarheten är litet som med stora båtar också. Stora, bekväma och gott om utrymme inombords men fullkomligt oanvändbara om man vill ta sig fram mellan öarna i en skärgård.

MVH
Hans
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Såg en gång (kanske 8-10 år sedan) på en camping en dragspelsbuss ombyggd till husbil.
Visserligen 2 vuxna med 6 barn men vilket ekipage...
Tror de stod på minst 4 platser.
Inget man ställer på en ställplats utan att göra sig ovän med många...
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Såg en gång (kanske 8-10 år sedan) på en camping en dragspelsbuss ombyggd till husbil.
Visserligen 2 vuxna med 6 barn men vilket ekipage...
Tror de stod på minst 4 platser.
Inget man ställer på en ställplats utan att göra sig ovän med många...
Och så ha en altan på taket…
De vore nått…
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Nu är det inte ofta jag bläddrar i Femina, men skriver man om husbilar så kommer jag.

I senaste numret av Femina har man en artikel med titeln; Kolla in kändisarnas sjuka husbilar. Trodde jag skulle få se Persbrandts nya fina husbil, som jag tidigare visat upp

Men det visade sig att i det här gänget som Femina presenterat platsar inte ens Persbrandt som både är kändis och äger en husbil modell större, nej här räcker han inte till...

Avundsjuk? Inte ett dugg, går ju inte att parkera på ställplatsen här vid ån i Söderhamn. :msn_embarrassed: Ja, lite kanske ändå...

Tommy
ställplatsen vid stugsund där får du plats !
 
Toppen