Thomas & Annalena
HBK Medlem
Var på källö Knippla ( Gbg skärgård ) i helgen som var en fin plats men dom har höjt priset rejält
300kr för husbil har du båt tar dom 280kr
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Var på källö Knippla ( Gbg skärgård ) i helgen som var en fin plats men dom har höjt priset rejält
Håller fullt o fast med. Med vad jag inte kan förstå är att när vi åker ner till Tyskland, typ Moseldalen så kostar en övernattning där ca 80-110:- beroende hur mycket som ingår. Här är det väl också marknadskrafterna som styr, eller ?? för det är säker lika många på dessa ställplatser.
2015 körde vi i Europa och stod på många fina kustnära ställplatser med
priser på mellan 8-10 Euro. Här i Sverige tycker jag att vi betalar överpris
för många SKIT STÄLLPLATSER
Det svar jag nu kommer att få från en och annan i HBK är har du råd att ha Husbil har du råd att betala men då undrar jag varför det står så många husbilar på våra gratisplatser.
Det jag vill med min strid om STÄLLPLATSPRISER är att vi skall få vettiga priser
på våra Ställplatser och betala för det vi nyttjar.
En del HBKare gillar gråvatten diskutioner
Jag gillar kritik mot dyra ställplatser.
Jag gillar ställplatser!
Ibland, om utbudet är dåligt gillar jag läget och tar in på dyra platser eller campingar. Det är en marknadsekonomi. Om priset inte står i relation till utbud, konkurrens, läge och service, röstar vi med fötterna och drar vidare till ett bättre ställe, eller också inser vi att priset för att börja jaga ny plats, kanske långt bort, är högt. Då kanske vi väljer den dyra dåliga platsen, som just där och just då är det minst dåliga alternativet.
Leve valfriheten och det stora utbudet!
Ursäkta Roland, det var inte min mening att du skulle ta illa upp.Vet inte riktigt vem du avser med detta. Vi åker ofta i inlandet eller på ostkusten. Mitt inlägg var en filosofisk fundering kring dyra repektive billiga platser, och hade inget med västkusten att göra i sig.
Vi stod över natten på parkeringen i Lövhagen och promenerade en bit längs strandvägen. Vackert.
Nu är vi på Gotland i ösregn...