• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Källö knippla

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025
Sv: Källö knippla

Det är fullständig pengahysteri på ställplatsavg i Gbgs Norra skärgård. Ingen plats är prisvärd. Är genuin Göteborgare och älskar min stad och skärgård men nu har det gått fullständigt överstyr i i jakt efter pengar och profilering av "stan"

larsinge

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
14208
Medlemskap
2025

Hej!
Någon som vet vad det kostar på ställplatsen på Hälsö? Tänkte köra dit till helgen om det inte är sådana ockerpriser där.

Cittran

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1365
Medlemskap
2025

Hälsö kostar 220 kr under högsäsong dvs. sedan 1 juni.
/Lennart

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Med tanke på tillgång och efterfrågan så får man nog räkna med att det fortsätter stiga fram till att efterfrågan upphör. Mycket bättreatt få 400 i stället för 220 om någon vill betala. Så är det ju med alla andra priser så vaför inte ställplatser. Marknadskrafterna vinner alltid. Trist men sant.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Håller fullt o fast med. Med vad jag inte kan förstå är att när vi åker ner till Tyskland, typ Moseldalen så kostar en övernattning där ca 80-110:- beroende hur mycket som ingår. Här är det väl också marknadskrafterna som styr, eller ?? för det är säker lika många på dessa ställplatser.:confused::confused:

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025

2015 körde vi i Europa och stod på många fina kustnära ställplatser med
priser på mellan 8-10 Euro. Här i Sverige tycker jag att vi betalar överpris
för många SKIT STÄLLPLATSER
Det svar jag nu kommer att få från en och annan i HBK är har du råd att ha Husbil har du råd att betala men då undrar jag varför det står så många husbilar på våra gratisplatser.
Det jag vill med min strid om STÄLLPLATSPRISER är att vi skall få vettiga priser
på våra Ställplatser och betala för det vi nyttjar.
En del HBKare gillar gråvatten diskutioner
Jag gillar kritik mot dyra ställplatser.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Håller fullt o fast med. Med vad jag inte kan förstå är att när vi åker ner till Tyskland, typ Moseldalen så kostar en övernattning där ca 80-110:- beroende hur mycket som ingår. Här är det väl också marknadskrafterna som styr, eller ?? för det är säker lika många på dessa ställplatser.:confused::confused:

Utbudet därnere är mycket större. Ta platser som Enkichen eller Kusselrath som ju rymmer flera hundra bilar så håller de nere priset. En ställplats på 300 platser som tog 100 kr på hönö och jämnvikten skulle ligga där.

F

F.d. 52943

Guest

2015 körde vi i Europa och stod på många fina kustnära ställplatser med
priser på mellan 8-10 Euro. Här i Sverige tycker jag att vi betalar överpris
för många SKIT STÄLLPLATSER
Det svar jag nu kommer att få från en och annan i HBK är har du råd att ha Husbil har du råd att betala men då undrar jag varför det står så många husbilar på våra gratisplatser.
Det jag vill med min strid om STÄLLPLATSPRISER är att vi skall få vettiga priser
på våra Ställplatser och betala för det vi nyttjar.
En del HBKare gillar gråvatten diskutioner
Jag gillar kritik mot dyra ställplatser.

Jag gillar ställplatser!
Ibland, om utbudet är dåligt gillar jag läget och tar in på dyra platser eller campingar. Det är en marknadsekonomi. Om priset inte står i relation till utbud, konkurrens, läge och service, röstar vi med fötterna och drar vidare till ett bättre ställe, eller också inser vi att priset för att börja jaga ny plats, kanske långt bort, är högt. Då kanske vi väljer den dyra dåliga platsen, som just där och just då är det minst dåliga alternativet.
Leve valfriheten och det stora utbudet!

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag gillar ställplatser!
Ibland, om utbudet är dåligt gillar jag läget och tar in på dyra platser eller campingar. Det är en marknadsekonomi. Om priset inte står i relation till utbud, konkurrens, läge och service, röstar vi med fötterna och drar vidare till ett bättre ställe, eller också inser vi att priset för att börja jaga ny plats, kanske långt bort, är högt. Då kanske vi väljer den dyra dåliga platsen, som just där och just då är det minst dåliga alternativet.
Leve valfriheten och det stora utbudet!

Att marknadskrafterna gäller får man ju gilla som man vill men så är det tyvärr.Vi har ibland också valt bort icke prisvärda alternativ. Det fungerar ju när alternativ finns. I sverige och på vissa andra ställen är tillgången på platser så skral att man får betala eller avstå.

F

F.d. 55374

Guest

Det verkar vara många här inne som inte vet att det finns andra platser
i landet än västkusten. Bara för att det är dyrt där behöver inte betyda att
det är så i övriga landet. Vi bor mitt i landet här finns fantastiska platser
vid havet, fjällen, vid insjöar som inte kostar ett skit.
Tommy R

F

F.d. 52943

Guest

Vet inte riktigt vem du avser med detta. Vi åker ofta i inlandet eller på ostkusten. Mitt inlägg var en filosofisk fundering kring dyra repektive billiga platser, och hade inget med västkusten att göra i sig.

F

F.d. 55374

Guest

Vet inte riktigt vem du avser med detta. Vi åker ofta i inlandet eller på ostkusten. Mitt inlägg var en filosofisk fundering kring dyra repektive billiga platser, och hade inget med västkusten att göra i sig.
Ursäkta Roland, det var inte min mening att du skulle ta illa upp.
Det blev nog en liten urspårning.
Tommy R

F

F.d. 52943

Guest

Ingen fara. Vi är för övrigt på ostkusten just nu - i Nynäshamn på en gratis parkering.
:)

fritidsbonden

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2025

Om ni är kvar i Nynäs passa på och kör "Strandvägen" en mycket trevlig slinga med Östersjön på vänster sida, vid slutet på strandvägen ligger "Lövhagen" där man kan köpa en god räksmörgås och äta den i trädgården.

På parkeringen går det att övernatta.

Mvh fritidsbonden

F

F.d. 52943

Guest

Vi stod över natten på parkeringen i Lövhagen och promenerade en bit längs strandvägen. Vackert.
Nu är vi på Gotland i ösregn...:cool:

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025

Vi stod över natten på parkeringen i Lövhagen och promenerade en bit längs strandvägen. Vackert.
Nu är vi på Gotland i ösregn...:cool:

Har själva övernattat på Lövhagen innan avresa till Gotland så njut av en bland Sveriges vackraste platser Gotland/Fårö att köra Husbil på

Gotland och Fårö är mycket mer prisvärda än Göteborgs Norra skärgård

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Men i övriga landet finns det inga räkor, havskräftor och humrar!
Elisabeth

Toppen