Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har justerat backarna men vajrarna är slaka och behöver justeras så handbromsspaken tar lite tidigare.Där behöver du aldrig justera om du justerar backarna rätt. Spänn upp i trumman så att du inte kan snurra hjulet alls, sen släpper du max två kugg så att du precis kan snurra hjulet med handkraft, sen sliter resten till sig. Däremot behöver du smörja vinkeln som rör sig mellan 1 o 2.
Lossa 13mm muttern o knacka ner vinkeln gör rent o smörj sen ihop igen. Där kärvar det alltid. Troligtvis är det där du har glappet i spaken.
Glidlagrad, tittar du noga på bilden så ser man att den inte går tillbaka helt, där har du glappet i spaken/vajern. Gör iordning där först o justera om backarna sen så blir det som det ska. Vajrarna behöver ni aldrig justera om ni gör så här. Fjädern orkar inte dra tillbaka helt när det kärvar här och då blir det fel om du justerar med spaken lite uppe så att säga.Jag har justerat backarna men vajrarna är slaka och behöver justeras så handbromsspaken tar lite tidigare.
Hur är vinkeln lagrad?