• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Juste bilvård, Rönninge

F

F.d. 29989

Guest
Jag har för avsikt med att sälja min HB och har en annons på blocket ute nu.
Blir kontaktad av Jimmy på Juste Bilvård Stockholm, Rönninge och vill sälja bilen åt mig på kommision i med ett garanterat slutdatum och pris. Är det som har någon erfarenhet / har gjort affärer med Juste Bilvård Stockholm KB? Försäljningen skulle ske i deras lokaler = utanför min kontroll. Mvh Philip

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2025
Sv: Juste bilvård, Rönninge

Låter mycket skumt. Skulle du alltså lämna ifrån dig bil och nycklar till någon annan innan du fått betalt? Stor risk för dig då du inte har ditt vanliga försäkringsskydd om bilen försvinner.
Clapton

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Jag skulle nog inte släppa från mig bilen utan kolla om de har F -skattsedel först, och sen behålla överlåtelse papper hemma, tag och besök deras lokaler först och få en uppfattning hur seriösa de är. MVH Leif

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Självklart skall du säga nej tack!

Om du vill, eller behöver sälja via ett företag av någon orsak, så finns det ett antal stora seriösa husbilsföretag som säljer din bil på kommision.

Ett litet okänt KB är nog garanterat ett försök till skojeri.

Var försiktig!

F

F.d. 29989

Guest

Självklart skall du säga nej tack!

Om du vill, eller behöver sälja via ett företag av någon orsak, så finns det ett antal stora seriösa husbilsföretag som säljer din bil på kommision.

Ett litet okänt KB är nog garanterat ett försök till skojeri.

Var försiktig!

Jag är inte speciellt sugen på upplägget, försäkringsmässigt är jag ansvarig för bilen tills den har bytt ägare. Det gör att det inte kommer att fungera med kommisionsförsäljning.
Tack för era synpunker. Mvh Philip

Toppen