Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
En husbilen är inlämnad till verkstad för reparation och står på verkstadens inhägnade parkering. I väntan på reparation går verkstaden i konkurs. Kommer husbilen i den situationen bli konfiskerad och ingå i konkursboet?
Såg inte att både Pålle och Ayla var snabbare än mig!Frågan är inte helt okomplicerad, eftersom det krävs s k separationsrätt till egendom för att den ska undantas från gäldenärens utmätning eller konkurs, men sammanfattningsvis skriver ex Viktoria Tomsson på LawLine:
"Du kan i praktiken rakt av åka till verkstaden och kräva att få din bil tillbaka, då ditt anspråk angår en specifik bil som du kan peka ut genom dess registreringsummer. Min rekommendation är att du kontaktar konkursförvaltaren och kräver att få din bil tillbaka. Konkursboet har ingen rätt att inkludera bilen bland gäldenärens övriga egendom, eftersom att du har separationsrätt till den. Du har således goda förutsättningar att få bilen tillbaka."