• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jungfruturen avklarad!

F

F.d. 12602

Guest
Ja så har vi då äntligen klarat av premiärturen i "vår nya" Rimor Superbrig 628. Färden gick i sakta mak mot Västra Silen i Dalsland, via E18. Blev en avstickare till Vålberg och Grums, för att till slut parkera på ett fantastiskt ställe vid Västra Silen. Vi fick tillfälle att i lugn och ro, dessutom i vackert väder, testa funktioner läsa instruktioner och bara njuta av de vackra vyerna och att vara husbilsägare!! Denna resa blev en lyckad början till vårt nya liv som husbilsresenärer.Måste också säga att vi haft mycket nytta och glädje av alla bra tips och ideer som ni alla vana resenärer glatt delar ut i de forum som finns här i klubben! Tackar säger Hejje med fru

Lennart

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
470
Medlemskap
2025
Sv: Jungfruturen avklarad!

Visst är det en härlig känsla att sätta sig vid ratten för att göra en jungfrufärd. Gjorde detsamma i går, tyvärr vart det en resa endast över dagen, utan övernattning.

Vår jungfrufärd gick till Sundbyholms slott utanför Eskilstuna. Sundbyholms Slott och Herrgård - Konferenscenter, konferensanläggning, weekendpaket och konferenshotell i Eskilstuna och Stockholm.
kan rekomenderas för de vackra omgivningarna. Tyvärr var det parkeringsförbud för husbilar vid hamnen, trots stora rejäla platser (dåligt tyckte vi) men det gick lika bra att ställa upp bilen efter kanten vid vid badets parkering och veva ut markisen över en gräsyta.
Där finns en camping för den som vill övernatta, har dock ingen erfarenhet av den.

Nästa helg ska vi inviga bilen på riktigt, men vet inte vart det bär hän ännu.

hejje vi bor ju nästan grannar!!!

Ha dé

Senast ändrad:

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Härligt ! Här kommer en Rimor-hälsmning från mej. Vid Västra Silen är det oerhört vackert. Företaget som jag jobbar på var där på vildmarksläger vid Risviken. Därför vet jag hur fint det är där.

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hejsan..

Har också varit ute på jungfrufärden nu..härligt..vilken känsla det var att få köra ut för första gången..vi är helnöjda.Färden gick neråt Eskilstuna..bodde på Vilsta camping.Härligt pingstväder var det varmt o skönt..Morsade på många underbara husbilsägare på vägen..jättekul det här med husbil..
Hälsningar Fam Pettsson från Dalarna..

Toppen